Mercedes-Benz GLC Edition 1 diprebiu di Malaysia

Merc_GLC_Edition1_BM_003

Hari ini Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah melancarkan tiga model baharu SUV iaitu GLC, GLE dan GLE Coupe di Kuala Lumpur Performance Arts Centre (KLPAC).

Namun antara model-model yang dilancarkan itu, pastinya Mercedes-Benz GLC 250 4Matic Edition 1 pastinya yang paling mendapat perhatian. Ia merupakan model edisi terhad yang turut dipamerkan di KLPAC mulai hari ini sehingga 17 Jan ini.

GLC 250 Edition 1 kelihatan benar-benar menyamai model biasa GLC 250. Kedua-duanya ditampilkan dengan kit luaran AMG Line dan rim aloi multi-spoke bersaiz 20-inci. Hanya yang membezakannya ialah logo “Edition 1” yang tertampal pada dapra hadapan.

Pada bahagian dalamnya, terdapat beberapa perubahan dilakukan. GLC 250 Edition 1 ini menerima rekaan dua-tona platinum white pearl di atas warna hitam kulit nappa. Manakala kekemasan kayuan berwarna hitam masih dikekalkan, bersama dengan longitudinal-grain aluminium pada papan pemuka dan stereng.

Logo rekaan Designo juga terdapat pada perehat belakang pada tempat duduk hadapan dan belakang. Sementara pada panel pintu dan perehat tangan pada pintu turut menerima bentangan upholstery berwarna putih mutiara dengan rekaan berlia bersama jahitan putih. Pada perehat tangan bahagian tengah pula menerima kekemasan jahitan putih.

Manakala jahitan kelabu kristal pula melatari bahagian papan pemuka, yang dibalut dengan kulit Artico buatan tangan berwarna hitam. Karpet lantai berwarna hitam dengan logo “Edition 1” juga menyerlahkan lagi gaya eksklusif model ini. Selebihnya, ia menyamai ciri yang ada pada GLC 250 4Matic.

Berkenaan dengan harganya, MBM masih belum mengesahkan namun ia akan diumumkan apabila model ini bersedia untuk memasuki pasaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required