Honda Wave Dash FI dilancarkan – dari RM5,299

Honda_Wave_Dash_BM_7

Boon Siew Honda telah melancarkan model terbaharu, Honda Wave Dash FI, yang lebih berkuasa dan lebih selamat serta memiliki penjimatan bahan api yang lebih cekap. Dengan slogan ‘Racing Absolute’, Wave Dash FI baharu ini turut menawarkan prestasi yang lebih menarik dan lebih sporty.

Ia ditawarkan dengan dua pilihan varian iaitu Wave Dash S (brek cakera tunggal) dan Wave Dash R (brek dwi cakera). Malah Boon Siew Honda turut berikan pilihan model Wave Dash Repsol Edition dengan pelekat badan Repsol tetapi memiliki persamaan sifat dengan Wave Dash R.

Honda_Wave_Dash_BM_21

Wave Dash FI dipadankan dengan enjin berkapasiti 109cc penyejuk udara, empat-lejang, OCH yang mampu memberikan kuasa maksimum sehingga 8.38hp pada 7,500 rpm dan puncak tork pula pada 8.42Nm pada 6,000 rpm. Enjin ini turut dipadankan dengan transmisi automatik empar plat jenis basah dengan empat-kelajuan.

Wave Dash FI ini turut dilengkapi dengan teknologi PGM-FI yang berfungsi bagi pembakaran bahan api yang lebih baik dan cekap tanpa mengorbankan kuasa pecutan motosikal. Ia memberikan prestasi lebih memberangsangkan, sekali gus memiliki kualiti tunggangan yang lebih baik serta lebih mesra alam sekitar.

Tangki bahan api juga telah dipertingkatkan iaitu 4.0-liter dan ia dapat membantu penunggang mencapai jarak perjalanan yang lebih jauh.

Bagi imej yang ditampilkan, ia ternyata lebih rugged dan sporty. Penambahan lampu isyarat yang bergaya dan pemantul cahaya di bahagian belakang serta posisi lampu tengah pada motosikal ini. Penambahan ciri ini turut meningkatkan lagi keselamatan penunggang dan pembonceng terutamanya pada waktu malam atau keadaan gelap. Malah model ini juga dilengkapi dengan plat pelindung haba bersadur krom baharu untuk tahap keselamatan yang lebih tinggi.

Siri Wave Dash R dan S ini didatangkan dengan pilihan warna Merah Lincah, Biru Vital Metalik, Hitam Magelanik Mutiara dan Repsol Jingga Berkilau.

Harga (tidak termasuk GST) yang ditawarkan pula ialah RM5,299 bagi Wave Dash S, RM5,549 (Dash R) dan RM5,699 (Dash R Edisi Repsol).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required