Lotus Evora 400 2016 dilancarkan – dari RM598k

Lotus-Evora-400-launch-1_BM

Lotus Cars Malaysia telah melancarkan Lotus Evora 400 baharu di bilik pamerannya di Jalan Damansara. Ia merupakan supercar sejati menggabungkan prestasi yang tinggi dengan pengendalian Lotus. Evora 400 baharu ini telah dipertingkatkan untuk bahagian kabinnya serta enjin V6 yang telah ditala semula, menjadikan jentera ini lebih tinggi dan lebih berdinamik berbanding model Evora yang terdahulu

Kini dengan kuasa 400 hp, Evora baharu ini dipadankanenjin Toyota 3.5 liter bersama Edelbrock supercharger yang membolehkannya turut memberikan tork setinggi 410 Nm. Ia juga menampilkan driver-activated catalytic convertor lencongan dari ekzos ke sistem aliran bebas. Ia turut membolehkan Evora 400 baharu ini dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 4.2 saat dan nisbah kuasa menerusi beratnya dicatatkan pada 290 PS/1000 kg. Malah terdapat perubahan pada Evora ini termasuk rekaan semula pada bahagian hadapan dan belakang serta spoiler yang memberikan berat sebanyak 32 kg pada downforce ketika dalam kelajuan 165 km/j.

Lotus Evora 400 launch-1

Penambah baikan pada bahagian dalamannya turut memberikan lebih keselesaan dan gaya yang lebih mewah berbanding model sebelumnya. In termasuklah dengan tiga pilihan kekemasan iaitu standard, kulit dan Alcantara, turut ditawarkan. Malah bahagian ambang kokpit juga direka semula memberikan ia lebih sempit dan sama kedudukan dengan tempat duduk. Perubahan ini dilakukan selepas menerima banyak komen tentang model sebelum ini yang ambang kokpit yang lebih tinggi dan tempat duduk pula lebih rendah menyebabkan proses untuk masuk ke dalam perut Evora agak menyulitkan.

Lotus Cars Malaysia juga akan membawa masuk beberapa pilihan model, kedua-duanya bagi transmisi manual dan automatik. Pilihan Base hadir dengan warna signatur iaitu metalik, kawalan kelajuan serta kaliper brek berwarna kuning atau hitam. Manakala Option One pula didatangkan sama seperti Base tetapi ada pertambahan elemen termasuk pek kekemasan kulit atau alcantara dan pek hitam, dengan bumbung, ambang dan perumah cermin dari warna yang sama. Manakala Option Two pula menerima elemen tambahan seperti rim 10-jejari hitam berkilat bersaiz 19-inci (hadapan) dan 20-inci (belakang).

Harga bagi Lotus Evora baharu ini seperti berikut :-

Transmisi manual

  • Base – RM597,999
  • Option One – RM624,999
  • Option Two – RM640,999

Transmisi automatik

  • Base – RM610,999
  • Option One – RM637,999
  • Option Two – RM653,999

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required