Honda BR-V dijual di Thailand – varian lima- dan tujuh-tempat duduk, harga bermula RM86,600

Honda-BR-V-Thailand-launch-2-_BM

Selepas muncul di Thailand Motor Expo 2015, Honda BR-V secara rasminya mula dijual di Thailand dengan menawarkan dua varian. Harganya bermula 750,000 baht (RM86,600) untuk varian V, manakala varian SV pula 820,000 baht (RM94,600).

Di bawah hudnya, kedua-dua varian ini dijanakan oleh enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC empat-silinder (sama seperti Jazz dan City) yang mampu menyalurkan kuasa sehingga 117 hp pada 6,000 rpm dan tork 146 Nm pada 4,700 rpm. Enjin ini dipadankan dengan Earth Dreams CVT, yang menyalurkan pacuannya ke roda hadapan.

Bagi bahagian luarannya, BR-V ditampilkan dengan lampu utama projektor bersama lampu posisi LED, lampu belakang LED berbentuk-C, di mana semua ini adalah standard bagi kedua-dua varian. Lima warna juga ditawarkan iaitu putih, kelabu, hitam, coklat dan perak.

Pada bahagian kabinnya, BR-V juga menerima rekaan papan pemuka yang sama seperti Jazz dan City, bersama roda stereng balutan kulit seperti model terdahulu City dan Jazz. Di samping itu, ia juga menampilkan operasi tanpa kunci, penghawa dingin automatik dan unit hiburan dengan skrin sesentuh 6.1-inci bersama sambungan iOS, Android, HDMI, USB dan Bluetooth.

Bagi pasaran Thailand, BR-V akan ditawarkan dengan konfigurasi lima- dan tujuh-tempat duduk, bergantung pada varian yang dipilih. Varian V didatangkan dengan dua barisan tempat duduk yang mampu memuatkan lima penumpang, dengan barisan kedua boleh dipisahkan dengan nisbah 60:40 bagi memberikan ruangan belakang yang lebih luas.

Honda-BR-V-Thailand-launch-4-_BM

Jika inginkan lebih tempat duduk, varian SV menampilkan tujuh-tempat duduk dengan tambahan barisan ketiga. Honda berkata, tempat duduk pada barisan ketiga memang sekadar cukup-cukup. Tetapi barisan ketiga itu boleh dipisahkan secara nisbah 50:50 dan boleh dialihkan bagi memaksimumkan ruang kargo. Bagi keselesaan, corong udara penghawa dingin turut diletakkan di barisan kedua.

Bagi aspek keselamatan, ia dilengkapi dengan bantuan kestabilan kenderaan (VSA), ABS dengan EBD, dua beg udara di bahagian hadapan sebagai standard. Ia juga menawarkan pilihan tambahan bagi kamera pandang belakang.

Apabila sudah sampai di pasaran Thailand, rasanya sudah tidak lama lagi ia akan tiba ke Malaysia pula. Jadi apa pilihan anda, adakan lima- atau tujuh-tempat duduk? Kongsikan komen adan bersama kami.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • I pray, Proton rebadges this model as well … so that, our price won’t be far from Thailand’s

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • SII TONG HUNG on Jan 04, 2017 at 3:50 pm

    send catalog for ref..tq

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required