Mercedes-Benz Malaysia dan Cycle & Carriage Bintang lancar Georgetown Autohaus di Pulau Pinang

CCB Georgetown Autohaus-8

Belum pun genap seminggu Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd, bersama pengedar sahnya, Cycle & Carriage Bintang Berhad (CCB), merasmikan semula CCB Autohaus serba baharu di Petaling Jaya, hari ini giliran Georgetown Autohaus di Pulau Pinang dilancarkan.

Terletak di 22, Jalan Sultan Ahmad Shah, Georgetown Autohaus ini telah dinaiktaraf mengikut spesifikasi identiti korporat baharu jenama ini dan juga rekaan bilik pameran global Mercedes-Benz Presentation System II (MPS II), yang mana ia turut diadaptasikan oleh lebih 6,000 pengedar Mercedes-Benz di seluruh dunia.

Menurut CCB, penaiktarafan ini agak mengambil masa yang lama untuk disiapkan kerana bilik pameran ini terletak dalam sebuah bangunan warisan yang dilindungi oleh UNIESCO. Keasliannya perlu dikekalkan, begitu juga dengan strukturnya, manakala pengubahsuaian hanya melibatkan bahagian dalaman termasuk jabatan selepas jualan.

Bilik pameran seluas 33,489 kaki persegi ini turut mampu mempamerkan sehingga tujuh unit kenderaan, mempunyai ruang lounge bagi pelanggan dan juga 14 ruang penyelenggaran di bahagian servis. Sebanyak RM4 juta telah dilaburkan untuk kerja-kerja pembaikpulih, menjadikan jumlah keseluruhan pelaburan CCB bagi pasaran utara kini mencecah RM20 juta sejak tahun 2011.

Menurut CEO CCB Datuk Wong Kin Foo, cawangan di Juru dan Bukit Tengah juga telah diperbaharui sebagai sebahagian daripada penaiktarafan semua pengedaran dengan imej baharu.

Terkini, CCB memiliki 11 lokasi cawangan seluruh negara dengan tujuh daripadanya merupakan 3S Autohous, dua bilik pameran 1S dan dua pusat servis 2S. Pada penghujung bulan ini, CCB juga akan melancarkan cawangan TREC KL yang terletak di Jalan Tun Razak, dan disusuli pembukaan Autohous di Cheras pada pertengahan tahun ini.

Dalam majlis yang sama, MBM turut meraikan ulang tahun ke-130 penubuhan jenama ini.

Sejak Mercedes-Benz diwujudkan pada tahun 1886, jenama ini kian berkembang dan bergerak penuh agresif di serata global. Malah ia turut menjadi antara jenama premium mewah yang digemari di seluruh dunia, membuktikan kematangan usianya setanding inovatif yang dipertaruhkan.

CCB Georgetown Autohaus-4

Presiden dan CEO MBM Dr Claus Weidner berkata, “130 tahun yang lalu, Gottlieb Daimler dan Karl Benz telah melakar nama mereka dalam sejarah automotif berhubung dengan penciptaan mereka dalam industri ini. Dari situ, jenama Mercedes-Benz mula dilahirkan dan telah bergerak secara lebih agresif. Dekad demi dekad, jenama ini telah mencipta kepelbagaian di dalam automotif. Seperti mana slogan Daimler, “If you don’t move forwards, you go backwards.

“Dari situ Mercedes-Benz telah mencipta pelbagai inovasi, teknologi dan pengalaman pelanggan yang berkualiti sejak 1886. Seiring dengan prinsip kami, ‘the Best or nothing’, kami terus memacu kecemerlangan dan menetapkan standard dalam industri automotif.”

Di Malaysia, kenderaan jenama ini mula dijual sejak tahun 1951. Namun hanya pada tahun 2003, MBM mula dibangunkan untuk meneruskan legasi jenama ini. MBM kini memiliki 23 pengedar bertauliah di Semenanjung dan Malaysia Timur.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required