KL MRT : Penutupan sementara di Jalan Semantan, Jalan Cheras dan Taman Billion mulai 24 Feb

Jalan_Semantan_HELP_BM

Beberapa jalan di Jalan Semantan di Damansara, Jalan Cheras dan bulatan Taman Billion di Cheras akan ditutup bermula 24 Februari ini. Penutupan tersebut berikutan kerja-kerja pembinaan fasiliti MRT menurut MMC-Gamuda KVMRT (PDP), lapor Bernama.

Di Jalan Semantan, lebuhraya SPRINT, lorong paling kanan akan ditutup dalam jarak 300 meter selama 17 hari (sehingga 11 Mac) untuk kerja-kerja melebarkan jalan. Lorong tersebut ditutup untuk 24 jam dalam tempoh masa tersebut, tetapi dua lagi lorong masih lagi boleh digunakan oleh pengguna jalan raya yang menuju ke KL dan PJ.

Lorong sepanjang 120 meter di Jalan Cheras menuju Lebuhraya MRR2 dari Kajang berdekatan bulatan Taman Billion ditutup selama 24 jam untuk kerja-kerja pembinaan laluan MRT sehingga 1 April ini.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh MMC-Gamuda menyebut, “Sebagai jalan alternatif ke Jalan Cheras (bahagian KL), pengguna jalan raya dari Kajang adalah dinasihatkan untuk menggunakan bulatan Taman Billion untuk masuk ke MRR2. Begitu juga di Jalan Cheras, akan ada penutupan melibatkan pengguna jalan raya KL dan Kajang di Taman Midah bermula 11 malam sehingga 5 pagi. Penutupan tersebut akan mengambil masa selama 63 hari sehingga 26 April hadapan.”

“Trafik dari KL menuju Kajang akan dihala kan ke jalan dalam di stesen minyak Petronas berdekatan tanah perkuburan Kristian Cheras dan keluar ke Jalan Cheras melalui jalan keluar di Mc’Donald sepanjang penutupan tersebut.” Pengguna jalan raya dari kajang menuju KL, akan dihala kan ke laluan stesen MRT Taman Midah yang akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required