Toyota C-HR versi produksi bakal membuat penampilan sulung di Geneva Motor Show

Toyota-C-HR-Geneva-teaser-e1456134913706_BM

Pada Geneva Motor Show bulan hadapan, Toyota akhirnya akan mendedahkan versi produksi Toyota C-HR. Jenama dari jepun tersebut tidak mendedahkan sepenuhnya berkenaan crossover segmen-C ini buat masa sekarang, melainkan fakta yang sudah diketahui SUV ini direka dengan rekaan coupe lima-pintu dan juga menampilkan ‘muka’ signatur terbaru Toyota.

Didedahkan sebagai konsep tiga-pintu pada September 2014, Toyota C-HR kemudiannya dikemaskini untuk Frankfurt Motor Show 2015 dengan tambahan dua lagi pintu. Jika konsep menampilkan rekaan baharu yang radikal daripada Toyota, versi produksi akhir mungkin tidak sedemikian.

Merujuk pada imej garisan cahaya pendedahan awalan, boleh dibuat kesimpulan beberapa perbezaan diantara versi konsep dan versi produksi. Ini termasuklah lampu hadapan baharu yang lebih besar dan juga bumbung yang lebih tinggi. Sehingga kereta ini didedahkan sepenuhnya, semua yang kami tafsirkan masih lagi bersifat spekulatif.

toyota-c-hr-tms2015-0011_BM

Apa yang pasti crossover ini dibina diatas platform TNGA (Toyota New Generation Architecture), sama seperti Toyota Prius generasi-keempat. Varian hybrid mungkin akan ditawarkan untuk crossover ini.

Selain dari Toyota C-HR ini, MPV Toyota Proace (dibina dengan kerjasama PSA Peugeot Citroen) dan Toyota Hilux (yang didedahkan pertama kali di Thailand May 2015)baharu akan turut membuat penampilan sulung Eropah di Geneva.

GALERI: Konsep Toyota C-HR di Frankfurt Motor Show 2015


GALLERY: Ujian Prototaip Toyota C-HR

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required