Mercedes-Benz E-Class ke Malaysia pada Q4 2016

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah memberikan kesahihan bahawa akan membawa masuk model baharu E-Class ke Malaysia tidak lagi. “Mungkin ia akan sampai dalam suku ke-empat (Q4) tahun ini,” ujar Presiden dan CEO MBM Dr Claus Weidner.

Khabar Mercedes-Benz E-Class W213 telah mula bersebaran sejak Januari lalu, kini menggunakan platform MRA yang pernah digunakan pada model C-Class W205. Model generasi ke-10 E-Class bagi pasaran antarabangsa menerima dua pilihan enjin iaitu 2.0 liter empat-silinder untuk E 200 (184 hp/300 Nm), manakala penjana kuasa baharu OM654 2.0 liter turbodiesel pula untuk varian E 220d (194 hp/400 Nm). Kedua-duanya dipadankan dengan transmisi 9G-Tronic automatik sembilan-kelajuan.

Antara elemen yang bakal dilengkapi dalam E-Class baharu ini termasuklah skrin paparan 12.3-inci, sistem COMAND Online generasi terkini, sistem Remote Parking Pilot, komunikasi Car-to-x, Kunci Digital Kenderaan dan Drive Pilot iaitu sistem pemanduan sendiri Mercedes-Benz. Cuma untuk pasaran Malaysia sahaja yang belum diketahui perinciannya termasuk tentang penjana kuasanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required