Toyota Rush 7 2016 dilancarkan di Indonesia

2016-Toyota-Rush-TRD-Indonesia-07

PT Toyota-Astra Motor (TAM) telah melancarkan model Toyota Rush TRD Sportivo Ultimo dan Rush TRD Sportivo 7 2016 di Indonesia. Dua varian baharu bagi SUV ini menampilkan tujuh-tempat duduk dalam tiga barisan, di mana menurut TAM ia mampu menyaingi model baharu Honda iaitu BR-V yang menguasai pasaran domestik. Manakala varian asas Type G masih terus menawarkan lima-tempat duduk.

Rush TRD Sportivo 7 (berwarna putih) didatangkan dengan barisan tempat duduk ekstra serta dua tali pinggang keledar ekstra bersama pemegang tangan. Imej luarannya ditampilkan dengan aerokit TRD Sportivo dan pelekat pada kedua-dua sisinya.

Manakala Rush TRD Sportivo Ultimo merupakan varian spesifikasi tertinggi. Ia berdasarkan model TRD Sportivo 7, tetapi menampilkan jaluran berwarna merah pada gril hadapan, pelekat pada penutup tayar simpanan di belakang, rim dengan rekaan baharu TRD Sportivo dan logo ‘Ultimo’. Ia turut ditawarkan dengan warna baharu iaitu Nebula Blue.

Elemen yang paling signifikan ditampilkan pada Ultimo ialah suspensi TRD Sportivo, di mana ia dihasilkan secara kerjasama antara jurutera TAM dan TRD Indonesia, yang direka bagi menepati keadaan jalan di negara berkenaan, termasuk keadaan cuaca dan juga penggunaannya. Suspensi TRD Sportivo juga telah ditambah bagi ‘ground clearance’ iaitu sebanyak 200 mm yang memberikan pengendalian lebih selesa.

Harga yang ditawarkan bermula Rp.245.85 juta (RM77,665) untuk TRD Sportivo 7 M/T hingga Rp.262.45 juta (RM82,750) untuk TRD Sportivo Ultimo A/T. Model facelift Rush bagi pasaran Malaysia dilancarkan pada April tahun lalu.

GALERI: Toyota Rush facelift di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required