Honda Malaysia panggil semula 93,929 unit kenderaan termasuk CR-Z dan Insight berhubung masalah bateri

Honda-Malaysia-12V-Recall_BM

Honda Malaysia Sdn Bhd (HMSB) mengumumkan akan membuat panggilan semula 93,929 unit keretanya berhubung masalah bateri 12V.

Kesemua pemilik unit yang terlibat merangkumi model City, Civic, Jazz, CR-V, CR-Z, Freed dan Insight (rujuk carta di atas untuk maklumat yang lebih terperinci berkenaan model dan tahun pengeluaran yang terlibat) akan dihubungi oleh pihak Honda menerusi surat. Pelanggan yang menerima surat perlu menghubungi pusat servis terdekat untuk membuat temujanji dan penukaran bateri tersebut. Kesemua kos alat ganti dan kos buruh akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak HMSB.

Untuk kepastian, pelanggan boleh menyemak sendiri status kenderaan mereka terlibat atau tidak dengan panggilan semula ini menerusi laman web rasmi Honda Malaysia atau hubungi talian bebas tol 1-800-88-2020.

Menurut Honda lagi, setakat ini, tiada lagi kecederaan dilaporkan berhubung isu ini dan langkah proaktif yang diambil Honda ini adalah langkah keselamatan untuk mengelakkan dari berlaku apa-apa perkara yang tidak diingini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required