B9 Audi A4 telah ditunjukkan di laman web Audi Malaysia, bakal dilancarkan tidak lama lagi

Audi-A4-teaser-e1457328879389

Audi Malaysia telah menayangkan pelan kewangan progresif baharu dan boleh dilihat ia menawarkan semua barisan model sedia ada di Malaysia, termasuklah model B8 A4 sedia ada, yang disahkan telah pun habis dijual.

Menariknya, laman web terbabit turut menyebut B9 Audi A4 baharu akan dilancarkan tidak lama lagi. Dibina dengan platform MLB Evo yang dipertingkatkan, B9 ternyata lebih besar dan menampilkan imej yang turut diperbaharui, begitu juga dengan ruang dalaman yang diberi penambah baikan termasuk menampilkan kluster instrumen kokpit maya 12.3-inci, paparan stail-tablet 8.3-inci dengan sistem hiburan MMI sebagai opsyen, pengecas telefon pintar tanpa wayar Qi dan sistem audio Bang & Olufsen dengan teklogi bunyi 3D secara opsyen.

Secara keseluruhan, sebanyak tujuh pilihan enjin ditawarkan, termasuk tiga penjana kuasa petrol – 1.4 TFSI (150 hp/250 Nm), 2.0 TFSI (190 hp/320 Nm) dan 2.0 TFSI (252 hp/370 Nm).

Ketiga-tiga enjin tersebut mungkin ditawarkan di sini (dengan transmisi S tronic klac-berkembar tujuh-kelajuan dan menawarkan pilihan sama ada pacuan roda-hadapan atau quattro AWD), bersaing dengan BMW 318i/Mercedes-Benz C 180, 320i/C 200 dan 330i/C 300, yang menyamai output enjin tersebut.

Selain itu, elemen baharu yang ditampilkan bagi sedan ini, termasuklah penyerap hentak kawalan redaman berterusan (CDC) dengan injap kawalan-elektromagnetik ke sistem stereng berkuasa elektromekanikal yang lebih ringan dan responsif berbanding B8.

GALERY: B9 Audi A4 di Venice, Itali

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required