Honda Jazz-berbadan SUV a.k.a ‘WR-V’ diuji di Brazil

Honda-WR-V-Brazil

SUV kompak Honda berasaskan model Jazz dilihat sedang diuji di Brazil. Dengan menggunakan nama kod ‘Honda 2FM’ dan memilih nama produksi ‘Honda WR-V’, menurut QuatroRodas. Tidak seperti Honda HR-V, yang menggunakan platform Jazz dan City, ‘SUV’ yang akan datang ini tidak akan begitu banyak berbeza daripada model hatchback lima-pintu segmen-B.

Dijangka ia tampil dengan gaya yang lebih rugged termasuk dengan adanya rel bumbung, skid plate dan juga lapisan hitam pada bahagian bawah kereta terbabit. Ia bukanlah konsep baharu, agak sama dengan Fit Twist iaitu Jazz generasi sebelum ini yang diperkenalkan di Brazil pada tahun 2012, tetapi dalam versi ‘SUV’.

Menurut sumber, Honda WR-V ini akan melakukan penampilan perdana di Sao Paulo Motor Show hujung tahun ini sebelum ke India pada tahun 2017. Memandangkan HR-V tidak dijual di India, jadi WR-V yang diposisikan di bawah Honda BR-V tujuh-tempat duduk di negara tersebut. Di Brazil, Jazz yang bergaya ini dijanakan oleh enjin 1.5 liter i-VTEC dengan pilihan transmisi manual dan CVT, tetapi India juga menerima enjin diesel 1.5 liter i-DTEC.


GALERI: Brazil-market Honda Fit Twist pasaran Brazil

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required