Mazda CX-4 dikesan sedang diuji di China

mazda-cx4-china-this-4-660x366

Mazda CX-4 telah terang-terangan menunjukkan dirinya tanpa diselimuti penyamaran, sewaktu ditemui sedang diuji di China. Ia dijangka bakal melakukan penampilan perdana di Auto China 2016 di Beijing tidak lama lagi. Menerusi foto dari portal CarNewsChina ini, memberikan sedikit gambaran yang lebih jelas mengenai “CX-5 coupé” ini.

Walau pun ia tidak seperti model konsep Koeru, namun ia kelihatan seperti lebih kepada model produksi dengan kekemasan dan pencahayaan, roda yang lebih kecil dan cermin sisi yang besar. Ia kelihatannya mempunyai sedikit persamaan dengan Mazda 3 hatchback, walau pun masih tidaklah begitu ketara.

Dengan bonet yang panjang, permukaan yang lebih bersudut dan cermin hadapan yang menonjol, turut membuatkan CX-4 ini kelihatan agak sama dengan model hatch tersebut. Namun perbezaan yang kelihatan pula termasuklah bar krom yang lebih tebal dengan kedudukan plat nombor, serta tiang-A yang membaluti cermin hadapan.

Di bahagian dalamnya, papan pemukannya mirip dengan Mazda 3 dan Mazda 6 facelift, menampilkan paparan MZD Connect, roda stereng tiga-jejari, kluster instrumen tiga-pod, dan tombol Commander Control untuk sistem hiburan. Malah ia turut menampilkan brek parkir elektronik, yang pertama kalinya diperkenalkan pada Mazda 6 dan CX-5 facelift.

Pilihan enjin kelihatan sama seperti CX-5, termasuk 2.0 liter 155 hp/200 Nm dan 2.5 liter suntikan-terus SkyActiv-G 184 hp/250 Nm (sama dengan apa yang kita dapat di sini) dan 2.2 liter SkyActiv-D turbodiesel 148 hp/350 Nm. Seperti biasa, ia juga dipadankan dengan transmisi manual SkyActiv-MT enam-kelajuan atau SkyActiv-Drive automatik, sama ada dengan pilihan pacuan dua- atau empat-roda.

GALERI: Mazda Koeru Concept di Frankfurt 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required