VIDEO: Ford Mustang hampir dilancarkan di Malaysia?

Video berkenaan Ford Mustang telah dipaparkan pada laman Facebook Ford Malaysia. Adakah ini merupakan petunjuk dari Ford Malaysia yang model ini akan dilancarkan untuk pasaran tempatan dalam masa terdekat?

Video berkenaan Ford Mustang itu memaparkan proses disebalik tabir pembinaan kereta tersebut, tetapi dalam pos media sosial terbabit langsung tidak dinyata apa-apa maklumat berkenaan pelancarannya di sini. Mustang telah membuat kemunculan sulung di Malaysia Disember tahun lalu, manakala tempahannya dibuka lebih awal iaitu bermula Jun 2015. Tidak mustahil pelancarannya oleh pihak Sime Darby Auto Connexion (SDAC) akan berlangsung dalam masa terdekat ini.

Berita terakhir yang kami terima tentang kemasukan jentera ini ke bumi Malaysia ialah, ia bakal ditawarkan dalam dua varian iaitu 2.3 liter EcoBoost dengan harga jualan bermula RM435k hingga RM450k, dan varian 5.0 liter V8 dengan harga jualan bermula RM550k hingga RM565k. Kedua-dua varian tersebut hadir dengan pilihan bentuk badan Fastback Coupe dan juga Convertible.

Enjin EcoBoost 2.3 liter empat-silinder mampu menjana kuasa setinggi 310 hp dan tork maksima 433 Nm. Manakala enjin 5.0 liter V8 tanpa induksi paksaan bakal membekalkan kuasa setinggi 435 hp dan tork maksima 541 Nm. Pihak SDAC juga telah mengesahkan model dengan transmisi jenis torque converter enam kelajuan automatik akan disediakan untuk pasaran Malaysia, tetapi tiada lagi apa-apa kenyataan berhubung model yang dilengkapi kotak gear manual enam-kelajuan.

GALERI: Ford Mustang di Publika Shopping Mall

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required