Mazda CX-4 dijual secara eksklusif di China – laporan

mazda-cx4-china-this-4-660x366-1

Mungkin ada yang akan kecewa dengan perkhabaran ini. Laporan CarAdvice menyatakan Mazda CX-4 hanya dijual secara eksklusif di China. Patutlah banyak foto spyshot dirakamkan di negara tersebut, malah ia juga akan membuat penampilan rasminya pada Beijing Motor Show 2016 tidak lama lagi.

Memetik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengurus Kanan Perhubungan Awam Mazda Australia, Karla Leach, seperti mana yang dilaporkan oleh portal pemotoran tersebut, “Kami melihat modal ini sebagai menepati cita rasa rakyat Australia. Namun sayangnya, buat masa ini, ia tidak akan dijual luar dari China,” katanya.

Bagi CX-4 ini turut menerapkan rekaan berdasarkan falsafah Kodo iaitu Soul of Motion ciptaan Mazda sendiri termasuk menampilkan bonet hadapan yang panjang, lampu hadapan signatur Mazda, gril hadapan serta garisan yang menonjol pada bahagian sisi. SUV ini juga menampilkan lebih kemasan krom iaitu pada bahagian belakang yang menghubungkan kedua-dua belah lampu belakang dan juga pada bahagian rel bumbung.

Ia juga dikatakan bakal dijana oleh enjin petrol SkyActiv-G 2.0 liter (155 hp/200 Nm) dan 2.5 liter (184 hp/250 Nm) serta enjin turbo diesel SkyActiv-D 2.2 liter. Kesemua enjin ini mungkin juga ditawarkan dengan kotak gear manual SkyActiv-MT enam-kelajuan atau transmisi automatik SkyActiv-Drive, dengan pilihan sama ada pacuan dua-roda di hadapan atau pun pacuan empat-roda.

Perincian lanjutnya hanya akan didedahkan oleh Mazda ketika penampilan perdana CX-4 ini di Beijing Motor Show 2016 ini.

GALERI: Spyshot Mazda CX-4

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required