Harley-Davidson Iron 883 dan Forty-Eight Dark Customs 2016 di Malaysia – RM89k dan RM106k

2016-Harley-Davidson-Iron-883-and-Forty-Eight-24

Harley-Davidson Iron 883 dan Forty-Eight Dark Customs 2016 telah pun berada di bilik pameran Harley-Davidson Petaling Jaya. Dengan rekaan grafik pada tangki minyak yang menggambarkan ciri klasik era 70an, kedua-dua model motosikal ini disasarkan pada generasi muda yang baru hendak berjinak-jinak merasai pengalaman menunggang Harley.

Dengan rekaan yang nampak macam kasar, agresif dan penuh maskulin, Iron 883 dipadankan oleh enjin 883 cc Evolution penyejuk-udara, yang dibangunkan dari enjin Shovelhead dan Ironhead yang menjanakan model Harley-Davidson Sportsters sejak tahun 80an.

2016-Harley-Davidson-Iron-883-and-Forty-Eight-7

Pengendaliannya juga telah dipertingkatkan dengan forks (atau dikenali sebagai ‘sepit udang’) bersama katrij peredam dan penyerap hentak belakang Emulsion.yang boleh dilaras untuk pra-tekanan. ABS adalah opsyen bagi Iron 883, dan motosikal ini didatangkan dengan empat skim warna iaitu Charcoal Satin, Black Denim, Olive Gold dan Hard Candy Custom Gold Flake .

Harga bagi Harley-Davidson Iron 883 2016 ini adalah RM89,000 termasuk GST dan lima tahun waranti, bersama 2 setengah tahun servis percuma dan satu tahun bantuan Harley-Davidson Owners Group.

2016-Harley-Davidson-Iron-883-and-Forty-Eight-5

Dengan imej yang sasa, Forty-Eight kelihatan sedikit menakutkan, termasuk dengan tayar hadapan selebar 130 mm. Dengan enjin Evolution 1,200 cc bersama tangki minyak 7.9 liter, menjadikan motosikal ini agak berkuasa.

Menggunakan kepala aluminium dan silinder yang mendorong pengurangan beratnya, enjin Evolution ini dijanakan oleh EFI. Sama seperti Iron 883, Forty-Eight ini turut menggunakan forks bersama katrij peredam dan penyerap hentak belakang Emulsion. ABS juga ditawarkan sebagai opsyen dan kluster instrumennya kini termasuk takometer digital dan indikator gear.

Motorsikal ini ditawarkan dengan pilihan warna Vivid Black, Billet Silver, Velocity Red Sunglo dan Olive Gold. Malah Forty-Eight 2016 juga menawarkan dua warna kustom iaitu Hard Candy Cancun Blue Flake dan Hard Candy Gold Flake. Harga yang ditawarkan ialah RM106,000 termasuk GST dan lima tahun waranti, bersama 2 setengah tahun servis percuma dan satu tahun bantuan Harley-Davidson Owners Group.

GALERI: Harley-Davidson Iron 883 Dark Custom 2016

GALERI: Harley-Davidson Forty-Eight Dark Custom 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required