SPYSHOT: Proton Saga 2016 hampiri detik pengenalan

20160322_095018

Kali ini spyshot yang kami terima dari pembaca Yow Hong Chieh. Foto daripada bahagian belakang ini menyaksikan model Proton Saga 2016 ini masih dilitupi sedikit penyamaran, namun masih jelas kelihatan bentuknya.

Kelihatan rekaan lampu belakang tiga-dimensi, tetapi tidak dipastikan adakan ia mengekalkan pencahayaan LED Saga FL dan FLX. Malah kelihatan juga lampu kabus belakang pada bahagian bampar, menampakkan bampar juga hadir dengan rekaan baharu. Bukan itu sahaja, rekaan tiang-C baharu jelas kelihatan, bersama pemegang pintu dari Iriz.

Tiada pandangan dari bahagian hadapan. Namun kalau mengikut spyshot yang pernah diterima sebelum ini, ia banyak mengekalkan elemen yang ada seperti mana model sedia ada, termasuk bonet dan pintu hadapan serta cermin pintu. Walau bagaimana pun, Saga baharu ini dijangka tampil dengan lampu utama yang dibentuk semula, dan ada spoiler dagu seperti mana yang ada pada model baharu Proton bermula Preve.

Buat masa ini perincian teknikal belum didedahkan, namun Saga mungkin akan menggunakan enjin Iriz iaitu 1.3 liter VVT dan pilihan transmisi iaitu manual lima-kelajuan atau CVT. Malah Proton telah mengumumkan enjin 1.0 liter dan 1.2 liter tiga-silinder mungkin ditampilkan bagi model akan datang iaitu menjelang akhir 2017. Malah enjin 1.0 liter pengecas turbo juga mungkin ditampilkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required