GALERI: Honda Accord facelift di Bangkok 2016

Honda_Accord-1

Ia merupakan satu lagi model baharu dari Honda yang bakal dilancarkan di Malaysia tahun ini, selepas Honda Malaysia ‘berkias’ mengenainya baru-baru ini, selain Civic baharu.

Seperti biasa, Honda akan memperkenalkan model baharu di Thailand terlebih dahulu sebelum gilirannya tiba di Malaysia. Malah Accord facelift juga telah diperkenalkan di negara berkenaan pada bulan lalu, tiga tahun selepas generasi kesembilan dilancarkan di sana.

Bagi Accord facelift ini, perubahan besar jelas kelihatan pada bahagian hadapan, di mana grilnya mengikut rekaan baharu Honda iaitu bersama palang krom yang lebih besar. Malah gril tersebut bersambung pada lampu utama, dan varian tertinggi (2.0 EL, 2.4 EL) turut menerima padanan lampu utama LED.

Honda_Accord-22

Lampu utama LED turut ditampilkan dengan lampu nyalaan siang LED baharu dan lampu kabus LED. Bahagian belakang juga telah diberikan sedikit suntikan baharu termasuk menampilkan tiga tiub LED sport pada lampu belakangnya.

Menjengah bahagian kabinnya, kelihatan skrin berganda pada bahagian tengah papan pemuka tidak berubah, namun sedikit kelainan ditampilkan dengan mengetengahkan kekemasan gabungan kayuan dan hitam pekat/perak.

Elemen baharu bagi Accord facelift di Thailand termasuk butang penghidup enjin, butang kawalan penghawa dingin (juga ditampilkan pada Civic baharu), skrin paparan pelbagai-informasi 7.7-inci, sistem audio dengan skrin sesentuh tujuh-inci bersama Apple CarPlay, MirrorLink untuk telefon bimbit pintar dan Wifi hotspot. Memori bagi tempat duduk pemandu turut ditampilkan.

Honda_Accord-25

Tiada berubahan mekanikal bagi Accord 2016 ini dan ia masih dijanakan oleh enjin 2.0 liter SOHC i-VTEC empat-silinder (155 hp/190 Nm) dan 2.4 liter Earth Dream DOHC i-VTEC empat-silinder (174 hp/225 Nm). Kedua-duanya dipadankan dengan transmisi automatik torque-converter lima-kelajuan.

Harga ditawarkan bermula 1.385 juta baht (RM157,526) untuk varian asas 2.0 E, meningkat ke 1.445 juta baht (RM164,350) bagi 2.0 EL. Manakala 2.4 EL pula berharga 1.635 juta baht (RM185,937).

Terdapat empat warna yang ditawarkan iaitu putih mutiara, perak, kelabu dan hitam dengan dua warna cerah bagi luaran dipadankan dengan tema warna hitam bagi kabin. Manakala kerangka berwarna hitam dan kelabu pula ditampilkan dengan warna beige bagi kabinnya. Seperti biasa, aksesori Modulo turut ditawarkan, seperti yang ditunjukkan pada Accord berwarna putih ini.

Accord Hybrid facelift dengan Sensing Suite bagi teknologi keselamatan (Adaptive Cruise Control, Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation dengan Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist) bakal dilancarkan di Thailand tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required