Volkswagen Golf 1.4 TSI facelift dilancarkan – 150 PS, kunci pintar, butang penghidup enjin, dari RM151k

Volkswagen Malaysia secara rasminya telah memperkenalkan model Golf facelift bagi pasaran tempatan. Ia tampil dengan beberapa ciri yang dipertingkatkan dan harga yang lebih berpatutan. Hadir dengan dua varian iaitu Golf Comfortline berharga RM150,635 dan Golf Highline pula RM160,635. Kedua-duanya adalah harga atas jalan dan tanpa insurans, malah ia adalah lebih mampu milik berbanding Golf TSI terdahulu yang dijual pada harga RM163,888.

Varian Highline (seperti di dalam gambar) menampilkan roda aloi 17-inci “Madrid” dan lampu hadapan yang direka semula dengan lebih elemen krom (pada posisi lampu nyalaan siang LED bagi model lama). Manakala bahagian belakang pula hadir dengan sepasang lampu baharu yang seiras dengan Golf R dan menyerlahkan lagi gaya agresifnya.

Ciri baharu yang terdapat pada Golf facelift ini termasuklah sistem kunci pintar KESSY yang menampilkan butang penghidup enjin yang diletakkan pada konsol tengah (bersebelah tombol gear), dan juga tempat duduk hadapan baharu yang lebih sporty dibaluti dengan fabrik bermotif “Mel Stripe” untuk ‘cengkaman’ yang lebih baik. Jadi, pemandu boleh duduk dengan lebih selesa ketika memandu.

Turut ditampilkan pada varian Highline ini ialah Bantuan Parkir untuk membantu pemandu memarkir kenderaan pada kedudukan sisi, dan Bantuan Rehat yang akan memberi amaran jika ia mengesan pemandu memandu dalam keadaan mengantuk. Ia dapat mengesan tahap konsentrasi pemandu dengan menilai penggunaan pedal dan stereng secara pintar.

Golf facelift ini didatangkan dalam enam warna berbeza iaitu Limestone Grey, Sunset Red, Pure White, Deep Black, Pacific Blue dan Tungsten Silver.

Bagi penjana kuasanya, ia dipadankan dengan enjin petrol 1.4 liter TSI empat-silinder pancitan-terus pengecas turbo yang dipertingkatkan. Menjadikan kuasanya sebanyak 150 PS, iaitu lebih 10 PS berbanding model terdahulu. Manakala kuasa tork maksimum boleh dicapai sehingga 250 Nm pada 1,500 rpm hingga 3,500 rpm. Ia turut dipadankan dengan kotak gear Direct Shift Gearbox (DSG) tujuh-kelajuan yang membolehkan jentera ini memecut dari 0-100km/j dalam masa 8.2 saat dengan pecutan maksimum 216 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required