VEP fasa dua bakal diperkenalkan di pintu masuk sempadan Malaysia-Thailand tidak lama lagi

thailand-traffic

Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Seri Ismail Ahmad telah mengeluarkan kenyataan berhubung pelaksanaan sistem Permit Kemasukan Kenderaan (VEP) fasa dua bakal diperkenalkan di pintu sempadan Malaysia-Thailand dalam masa terdekat bagi mengatasi isu teksi haram Thailand.

Ismail berkata JPJ akan menguatkuasakan sistem VEP itu di pintu sempadan Perlis, Kedah, Perak dan Kelantan sebagai langkah proaktif penyelesaian jangka panjang, laporan Bernama.

Manakala fasa kedua akan dilaksana selepas selesai fasa pertama dan fasa tiga akan dilaksanakan di pintu sempadan Malaysia di Sarawak dan Sabah yang bersempadan Brunei, Indonesia dan Filipina.

Sebelum ini beliau pernah mengesahkan VEP di pintu masuk Singapura-Johor Baharu dijangka dilaksanakan Jun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required