Nissan Tiida (Pulsar) baharu diperkenalkan di China

Nissan-Tiida-teaser-images-05

Beberapa foto Nissan Tiida (Pulsar) baharu iaitu versi facelift telah pun didedahkan. Model hatchback ini dijangka akan membuat penampilan rasmi di Beijing Auto Show yang akan bermula 25 April in.

Menerusi bahagian hadapannya, Tiida telah menaik taraf rekaan Nissan, dengan menampilkan grill hadapan V-motion yang lebih bergaya. Di bahagian dalamnya pula, ia kelihatan lebih kompak dan bergaya dengan kekemasan krom. Malah keseluruhan papan pemuka dan panel pintunya pula dibaluti material kulit lembut dengan jahitan putih.

Bukan itu saha, butang penghidup enjin pula diletakkan di bawah kawalan suhu dua-zon dan unit utama skrin sesentuh juga kelihatan lebih ringkas dan kurang butang kawalan. Manakala kluster instrumen pula tampil dengan rekaan hitam dan putih, sementara paparan berwarna pula terletak di antara speedometer. Selain itu, Tiida baharu ini juga bakal ditampilkan dengan amaran titik buta (BSW).

Mengikut laporan dari China, Tiida versi tempatan ini akan dilengkapi dengan enjin 1.6 liter aspirasi-natural dengan keupayaan kuasa 126 hp, dipadankan dengan transmisi CVT. Malah set enjin 1.2 liter dan 1.6 liter pengecas turbo juga dilaporkan akan tiba kemudian.

GALERI: Nissan Pulsar DIG Turbo di Bangkok Motor Show 2014

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required