Aplikasi iTeksi jamin perkhidmatan yang memuaskan

Screen Shot 2016-04-29 at 12.44.34 PM

Satu lagi aplikasi dalam talian untuk tempahan perkhidmatan teksi telah pun dilancarkan semalam, iTeksi, yang disasarkan untuk memberikan perkhidmatan yang lebih memudahkan bagi orang ramai, sekali gus meningkatkan kualiti pengangkutan awam di negara ini.

Menurut Pengarah Urusan iTeksi Malaysia, Harvinder Gill, hanya pemandu teksi yang mempunyai permit dan lesen sah layak menggunakan aplikasi itu, laporan Berita Harian.

Selain memberikan kemudahan bagi menempah teksi menerusi dalam talian, iTeksi juga menitikberatkan aspek keselamatan pengguna dan kualiti pemandu bagi memastikan perkhidmatan yang disediakan sentiasa terjaga.

Katanya, “Memang banyak persepsi buruk diberikan terhadap pemandu teksi di negara ini. Justeru, dengan adanya aplikasi yang memegang prinsip utama mengenai kejujuran, kemudahan akses dan inovasi, diharap dapat membuatkan para pelanggan lebih berpuas hati dengan perkhidmatan teksi ini.”

Beliau turut berkata, pembangunan aplikasi iTeksi telah mendapat kerjasama Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) bagi memastikan segala fungsi dalam aplikasi seperti meter mengikut spesifikasi dan undang-undang. Malah ia turut dilengkapi dengan halaman aduan. “Jika kami menerima aduan mengenai pemandu teksi yang melanggar undang-undang, tindakan disiplin akan diambil dengan segera,” ujarnya lagi.

Buat masa ini, lebih 1,500 teksi yang beroperasi di Lembah Klang telah mendaftar dengan iTeksi. Aplikasi itu boleh dimuat turun secara percuma menerusi Google Play dan App Store.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required