Perodua akan perkenal Myvi 1.5L facelift 2016 baharu 7 Mei ini di bilik pameran Naza Mekar TTDI

Menurut posting terbaharu dari akaun Instagram Naza World yang baharu sahaja disiarkan, Perodua akan memperkenalkan Perodua Myvi versi facelift 2016 bersempena acara “Riuh Bersama Perodua” yang bakal dilangsungkan pada 7 Mei akan datang bertempat di bilik pameran Perodua Naza Mekar TTDI.

Posting instagram tersebut memaparkan sebuah Myvi yang digelapkan bersama Axia dan Alza dengan pengumuman “memperkenalkan Myvi 1.5 facelift baharu”. Berita ini agak mengejutkan kerana Myvi baharu sahaja menerima facelift pada tahun lalu dan tiada ura-ura dari Perodua yang ia bakal disegarkan sekali lagi untuk tahun 2016. Dijangkakan facelift ini hanya akan melibatkan aspek estika, jadi varian 1.5 ini semestinya masih lagi dijana oleh enjin 1.5 liter empat silinder DOHC 3SZ-VE dan dipadankan dengan pilihan transmisi sama ada empat-kelajuan automatik atau lima-kelajuan manual.

Seperti yang disebutkan tadi, tiada apa-apa info dari Perodua berkenaan versi facelift ini, jadi agak sukar untuk menjangkakan apa perubahan yang dilakukan oleh jenama pengeluar automotif nasional kedua ini untuk versi terbaharu tersebut. Ada juga spekulasi mengatakan rekaan baharu berkenaan diinspirasikan dari Toyota Passo dan Daihatsu Boon terbaharu yang dilancarkan di Jepun dua minggu lalu.

Kami juga seperti anda, masih lagi tertanya-tanya apa ciri-ciri baharu yang akan dilengkapkan pada Myvi ini. Jadi sama-samalah kita nantikan pada 7 Mei atau Sabtu ini, apa perubahan yang bakal ditampilkan pada hatchback ikonik buatan Malaysia tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required