Perodua Myvi 2016 kini dengan warna badan dua ton, varian SE dan Advance RM3,800 lebih murah

Setelah gambar brosur yang telah bocor semalam tersebar, Perodua hari ini secara rasminya mengumumkan untuk model 2016, varian tertinggi Myvi Advance kini hadir dengan warna badan dua ton. Selain itu, harga varian SE dan Advance kini lebih murah.

Tiada pengumuman rasmi dikeluarkan oleh Perodua setakat ini, tetapi kami diberitahu oleh pengedar varian SE kini RM3,800 lebih murah, dijual pada harga RM46,168 untuk model manual dan RM49,168 untuk model automatik. Setiap pembelian varian Advance pula kini diberikan rebat sebanyak RM3,650, dijual pada harga RM54,318. Varian Advance dengan warna khas dua ton pula dijual pada harga RM800 lebih mahal iaitu RM55,118. Kesemua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan dengan insuran.

Seperti yang tertera pada brosur yang bocor sebelum ini, Myvi Advance hadir dengan gabungan warna baharu Electric Blue dan Ebony Black, dengan semua tiang, bumbung, cermin sisi, spoiler belakang dan kemasan pintu belakang dicatkan dengan warna hitam. Visor pintu juga yang mungkin ditawarkan sebagai pilihan turut menerima kemasan berwarna hitam. Penampilan lain adalah kekal sama.

2016-Perodua-Myvi-prices_BM

Ada yang berpendapat, penampilan baharu Myvi ini adalah diinspirasikan daripada Toyota Passo Moda 2016 yang turut menerima skim warna yang sama. Namun, sejurus sahaja melihat gambar Myvi ini mengingatkan saya kepada model Perodua Kelisa ‘Special Edition’ yang pernah diproduksi satu ketika dahulu.

Tiada lagi pengumuman untuk perubahan pada bahagian lain, jadi boleh dijangkakan Advance masih lagi dilengkapi dengan ciri-ciri yang sama, termasuk balutan kulit pada bahagian dalaman, roda stereng dan tuil gear, alas kaki gegelung PVC, sistem navigasi dengan skrin sesentuh, kamera undur, dua beg udara serta sistem brek ABS dengan EBD dan Bantuan Brek. Enjin 1.5 liter 3SZ-VE DVVT empat-silinder berkuasa 102 hp/136 Nm masih lagi menjana Myvi varian SE dan Advance.

Perodua juga turut mendedahkan model 1.3 Premium X dan Premium XS akan diberhentikan pengeluarannya dalam langkah merasionalisasikan barisan model mereka berdasarkan permintaan pasaran. Untuk mereka yang mahukan Myvi yang lebih mampu milik, anda boleh memilih varian asas 1.3 Standard (tanpa brek ABS), dijual pada harga RM40,862 untuk model manual dan RM43,862 untuk model automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required