Ford Ranger baharu naik harga kecuali varian 2.2 XL

Ford Ranger test drive Tadom hills-07

Sime Darby Auto Connexion (SDAC) selaku pengedar rasmi Ford di Malaysia telah membuat keputusan untuk menaikkan harga jualan bagi model Ranger baharu yang dilancarkan pada Oktober 2015. Walau pun tiada perubahan daripada segi spesifikasi, namun harga baharu ini mengalami peningkatan antara RM800 hingga RM5,300.

Peningkatan harga yang paling tinggi ialah melibatkan model 3.2L Wildtrak iaitu sebanyak RM5,300 di mana harga terdahulu ialah RM132,188, kini menjadi RM137,488.

Manakala varian 2.2 XLT MT pula kini berharga RM102,268 (berbanding harga terdahulu RM101,388) dan 2.2 XLT AT pula daripada RM108,788 telah dinaikkan sebanyak RM900 iaitu RM109,688.

Bagi varian 3.2 XLT MT pula, peningkatan sebanyak RM920 menjadikan harga baharunya RM111,808 (berbanding harga terdahulu RM110,888) dan 3.2 XLT AT pula kini RM119,238 berbanding RM118,388 iaitu naik sebanyak RM850.

Namun hanya satu varian sahaja yang masih dikekalkan harga jualannya iaitu 2.2L XL iaitu RM91,588.

Ford Ranger 3.2L Wildtrak

Bagi varian yang dijanakan oleh enjin 3.2 liter Duratorq lima-silinder TDCi, ia telah diberi penambahbaikan iaitu menggunakan sistem kitaran semula gas ekzos. Ia membantu meningkatkan penjimatan bahan api sehingga 12 peratus, pada masa yang sama mampu menjana kuasa mencecah 200PS dan tork setinggi 470Nm.

Manakala varian 2.2L XLT MT dan 2.2L XLT AT pula dijanakan oleh enjin diesel 2.2 liter Duratorq empat-silinder TDCi generasi terkini.Ia mampu menghasilkan kuasa 160PS tork 385Nm iaitu lebih peningkatan dari segi kuasa dan tork berbanding enjin 2.2 liter pada model terdahulu.

Ranger baharu ini juga dipadankan dengan kotak gear manual atau automatik enam-kelajuan. Kesemua empat enjin yang ada menawarkan pelanggan Ranger kombinasi terbaik dari segi kuasa dan kecekapan dalam apa jua keadaan.

Dilengkapi dengan rangkaian teknologi pintar, ciri-ciri Ranger yang intuitif membuatkan apa jua tugas menjadi semakin mudah. Varian berprestasi tinggi WildTrak menampilkan sistem ketersambungan di dalam kereta generasi terkini Ford, SYNC 2 yang terdiri daripada satu skrin sentuh berwarna bersaiz lapan-inci untuk mengawal telefon, hiburan dan suhu dengan menggunakan sistem arahan suara yang mudah.

Dengan teknologi bebas tangan termaju Ford, para pemandu boleh mematuhi peraturan jalan raya dan kekal berhubung. Varian XLT yang popular juga dilengkapi ciri SYNC bersama paparan bersaiz 4.2-inci.

Satu lagi ciri yang pertama dalam segmennya dan dipasang pada Ranger baharu ialah sistem MyKey Ford yang eksklusif. Sistem ini membolehkan pelbagai ciri diprogramkan. Misalnya menetapkan had kelajuan maksimum, amaran memakai tali pinggang keledar dan volum maksimum untuk sistem audio.

Ia turut menampilkan ciri Front & Rear Park Assist serta kamera mengundur yang memberikan pandangan lebih jelas. Ia pastinya sangat berguna terutama ketika hendak masuk ke ruang parkir dan menarik trailer.

Kerangka Ranger yang telah diperkukuhkan disokong dengan perlindungan daripada beg udara hadapan untuk pemandu dan penumpang pada semua varian. Sementara varian WildTrak pula dipasang dengan enam beg udara termasuklah beg udara sisi dan tirai. Selain itu, ia turut dilengkapi dengan sistem Lane Keeping Aid, Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Bantuan Mula Mendaki (HSA), Kawalan Bebanan Adaptif dan Bantuan Brek Kecemasan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • nak tanya harga terkini ford ranger 2.2 daube cab auto dan sekarang ranger bagi brapa rebet

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required