Shell Helix lancar program waranti pertama untuk enjin di Malaysia – tuntutan sehingga RM15,000

2016-Shell-Helix-SHEW-launch-2

Shell Helix telah melancarkan program jaminan enjin yang pertama seumpamanya di Malaysia, dikenali sebagai Shell Helix Engine Warranty (S.H.E.W).

Pemandu yang melakukan servis kenderaan mereka dengan menggunakan Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology, minyak pelincir terkini dan termaju yang dihasilkan Shell, akan menerima jaminan terhadap kegagalan enjin yang disebabkan oleh minyak pelincir sehingga 12 tahun atau 200,000 kilometer dari tarikh kenderaan dikeluarkan (yang mana dahulu). Jaminan yang sama turut sah bagi pembelian Shell Helix HX 7.

S.H.E.W melindungi dan akan menanggung kos baik pulih atau gantian bagi 15 komponen enjin yang berkecenderungan untuk rosak sekiranya Shell Helix yang digunakan gagal untuk memberikan perlindungan yang sewajarnya kepada enjin.

Pemilik kenderaan yang layak dan berdaftar di bawah program S.H.E.W boleh menebus semula sehingga RM15,000 (bagi pengguna Shell Helix Ultra dengan PurePlus Technology) dan RM8,000 (bagi pengguna Shell Helix HX7) bagi kos baik pulih.

Ia ditawarkan untuk kenderaan penumpang peribadi yang didaftarkan untuk beroperasi di Malaysia dan berusia lapan tahun ke bawah atau jarak perbatuannya tidak melebihi 100,000 kilometer. Pendaftaran S.H.E.W adalah mudah dan ringkas.

2016-Shell-Helix-SHEW-launch-1

Menurut Pengarah Eksekutif Shell Lubricants Asia Tenggara, Troy Chapman, “S.H.E.W merupakan program nilai tambahan yang memberi manfaat kepada pemandu yang memilih Shell Helix. Ia melindungi apa yang penting iaitu enjin dan kenderaan anda, untuk jangka waktu yang panjang dan lebih utama, secara percuma.”

Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd, Datuk Azman Ismail pula berkata, “Kami yakin dengan kemampuan Shell Helix memberikan perlindungan dan prestasi dalam jangka masa panjang, dan untuk itu kami berani menawarkan jaminan percuma enjin sehingga 12 tahun menerusi program ini.”

Bagi menyertai S.H.E.W ini, pemilik kenderaan perlu melakukan penyalinan atau penukaran minyak enjin di mana-mana bengkel sah di bawah program S.H.E.W. Selain itu, pelanggan yang menukar minyak kenderaan mereka sendiri juga boleh membeli minyak pelincir Shell Helix Ultra atau Shell Helix HX 7 dari stesen petrol Shell dan menghubungi talian pelanggan S.H.E.W untuk tujuan itu atau mendaftar secara atas talian.

Selepas mendaftar di bawah program ini, pelanggan akan menerima mesej peringatan agar mereka tidak akan terlepas tempoh menyalin minyak pelincir kenderaan. Mereka juga tidak perlu was-was dengan keaslian dan ketulenan produk Shell Helix yang dibeli dari bengkel-bengkel sah di bawah program S.H.E.W atau di semua stesen petrol Shell.

S.H.E.W akan kekal sah selagi kenderaan yang terlibat kekal menggunakan minyak pelincir Shell Helix Ultra atau Shell Helix HX 7 setiap enam bulan atau bergantung kepada jadual penukaran minyak enjin seperti yang dicadangkan oleh pengeluar kenderaan masing-masing, yang mana tiba terlebih dahulu.

Jaminan ini juga boleh dipindahkan kepada pemilik baharu kenderaan berkenaan untuk melindungi nilai jualan semulanya, dengan syarat pemilik baru kenderaan itu memiliki salinan resit terakhir sebagai bukti mereka kekal menggunakan Shell Helix Ultra atau Shell Helix HX 7.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required