Mercedes-Benz Malaysia kukuhkan usaha CSR, termasuk memberikan sewaan tempat duduk kereta kanak-kanak percuma bersama paultan.org

Mercedes-Benz Malaysia strengthens CSR efforts, including free Child Car Seat Rentals with paultan.org
Mercedes-Benz-Malaysia-Future-of-the-Nation--e1464339091784_BM

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) hari ini memperkukuhkan komitmen CSR mereka dalam negara dengan mengumumkan akan menyumbang lebih RM200,000 untuk inisiatif yang menyokong perkembangan dan pembangunan masyarakat Malaysia.

Inisiatif tersebut adalah berlandaskan empat cabang utama CSR yang digunakan oleh MBM iaitu keselamatan jalan raya, seni dan budaya, pelaburan dalam ilmu pengetahuan dan tanggungjawab sosial korporat. Untuk aspek pertama, MBM meneruskan kerjasama mereka dengan Driven Communication (paultan.org) dengan menyumbang 135 tempat duduk kanak-kanak tambahan yang bernilai RM50,000, menerusi inisiatif Mobile Kids, untuk Program Sewaan Tempat Duduk Kereta Kanak-kanak.

Program tersebut yang sebelum ini dilancarkan bersama paultan.org pada 2015, berperanan untuk memberikan pendidikan kepada keluarga berhubung keselamatan jalan raya dengan menyediakan tempat duduk kereta kanak-kanak untuk disewa, berasaskan konsep ‘siapa cepat dia dapat’. Program tahun lalu menyaksikan MBM menyumbangkan sejumlah 110 tempat duduk kereta kanak-kanak untuk program tersebut. Dengan langkah ini, jumlah keseluruhan sumbangan syarikat tersebut adalah sebanyak 245 tempat duduk kereta kanak-kanak.

Untuk memastikan seni pertunjukan Malaysia terus dipromosikan, MBM akan mengumumkan tajaan tambahan sebanyak RM120,000 kepada KLPac. MBM percaya seni mempunyai kuasa yang kuat untuk menghubungkan kreativiti dan inovasi, dan setakat ini mereka telah menyumbang lebih dari RM1.2 juta bagi tujuan tersebut.

Photo-1A_BM

Untuk golongan muda, dimana pendidikan merupakan aspek utama bagi menghasilkan pemimpin masa hadapan, MBM turut menyumbangkan sejumlah 205 unit komputer terpakai untuk sekolah rendah dan organisasi tidak berasaskan keuntungan. Teach Malaysia dan Monfort Boys Town akan menerima 50 buah komputer, manakala tiga lagi sekolah rendah vernakular akan menerima 35 unit komputer untuk setiap sekolah.

MBM turut akan meneruskan sambutan tahunan mereka untuk meraikan kanak-kanak semasa musim perayaan, dimana mereka menggalakkan kakitangannya untuk berkongsi hadiah terpilih dengan kanak-kanak yang memerlukan. Program ini memberikan peluang kepada kakitangan MBM untuk menceriakan kanak-kanak yang tidak bernasib baik.

Kakitangan MBM juga akan terlibat dengan program pembersihan pantai pada tahun ini sebagai salah satu usaha untuk memastikan alam sekitar terpeihara. MBM juga turut menyokong pekerjanya yang akan mengambil bahagian dalam Maraton Kuala Lumpur Standard Chartered, yang dijadualkan akan berlangsung pada Ogos ini. Sebagai penaja korporat untuk maraton tersebut, MBM turut akan menyumbangkan sebanyak RM20,000 kepada Hospis Malaysia.

“CSR merupakan sebahagian daripada komitmen kami kepada masyarakat Malaysia. Kami mahu menjadi pembantu untuk generasi akan datang, dan sumbangan kepada masyarakat dengan cara yang penuh bermakna. Apabila kami menolong mereka yang memerlukan ia benar-benar akan membuat perubahan kepada dunia. Hari ini menjadi penanda pelancaran kempen yang kami harap akan memberikan harapan baharu dalam kehidupan pelbagai kumpulan yang terlibat,” kata presiden dan CEO Mercedes-Benz Malaysia, Dr Claus Weidner.

Video di bawah memaparkan testimonial daripada ibu bapa yang mengambil bahagian dalam kempen sewaan tempat duduk kereta kanak-kanak semasa musim balik kampung tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required