Mercedes-Benz Malaysia lancar laman mikro sebagai ‘teaser’ E-Class W213 baharu sebelum pelancarannya

Mercedes-Benz Malaysia teases W213 E-Class
Screen-Shot-2016-05-27-at-12.27.56-PM-e1464325158321_BM

Mercedes-Benz Malaysia telah membuka laman web mikro baru khas bagi tujuan ‘teaser’ untuk Mercedes-Benz E- Class generasi ke-10 yang bakal menembusi pasaran Malaysia tidak lama lagi.

Dijangkakan E-Class W213 pasaran Malaysia ini akan ditawarkan dengan varian tunggal E 200 dengan enjin petrol 2.0 liter turbo empat silinder berkuasa 184 hp/300 Nm, memandangkan generasi sedia ada turut hanya ditawarkan dengan varian sedemikian. Selepas itu, pasaran global akan menerima E300 yang berkuasa 245 hp, dan juga E 400 yang berkuasa 333 hp dengan enjin 3.0 liter turbo V6, tetapi masih lagi belum jelas adakah pasaran Malaysia turut akan menerima varian-varian tersebut.

Diasaskan dari platform Modular Rear Architecture (MRA) yang dikongsi bersama C-Class, E-Class menampilkan rekaan yang lebih menarik serta rekaan dalaman yang menerapkan rekaan dari S-Class. Pelbagai ciri utama yang menarik turut ditampilkan seperti lampu hadapan Multibeam 84-LED, kunci digital yang berfungsi hanya menggunakan telefon pintar sebagai kunci menerusi Near Field Communication (NFC), paparan COMAND baharu serta pad sesentuh pada roda stereng untuk mengawal pelbagai fungsi.

Banyak lagi teknologi yang ditampilkan pada model generasi baharu ini seperti sistem Remote Parking Pilot yang membolehkan kereta tersebut bergerak keluar dan kedalam petak parkir secara automatik (dikawal menggunakan telefon pintar), Bantuan Brek Aktif, Evasive Steering Assist yang mengesan dan membantu kawalan stereng ketika mengelak halangan, Bantuan Kekal Laluan Aktif, Bantuan Tukar Laluan Aktif, Bantuan Titik Buta Aktif, Pre-Safe Plus dan pelbagai lagi.

Sistem Pre-Safe pada model ini juga telah dipertingkatkan dengan sistem Impulse side baharu (menggunakan peninggi tempat duduk untuk menolak penumpang menjauhi bahagian sisi yang dilanggar untuk memberikan ruang selamat yang lebih baik) dan sistem Sound (memberikan bunyi prima pada telinga penumpang menggunakan isyarat gangguan pendek sekiranya ia mengesan pelanggaran dengan bunyi dentuman yang kuat akan berlaku). Juga masih belum jelas, adakah ciri-ciri ini akan ditawarkan untuk E-Class pasaran Malaysia.

GALERI: W213 Mercedes-Benz E-Class di Bangkok International Motor Show 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Alson P on May 28, 2016 at 4:25 am

    Varian E400 semestinya masuk pasaran Malaysia.. Harganya pasti lingkungan myr 500k hingga myr800k..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required