Pejabat pembelian VW ASEAN KL berpindah ke Thai

CKD_VW_Polo_1.6_review_Malaysia_ 057

Pejabat pembelian Volkswagen ASEAN yang sebelum ini ditempatkan di Kuala Lumpur akan berpindah ke Thailand. lapor Bangkok Post. Pejabat baharu berkenaan akan mula beroperasi Ogos ini di kilang pemasangan Scania yang terletak di Samut Prakan.

Keputusan untuk memindahkan pejabat berkenaan ke Thailand adalah kerana 700 syarikat pembekal komponen VW terletak di negara gajah putih tersebut, berbanding dalam Malaysia yang hanya terdapat sebanyak 200 syarikat, jelas Noshir Desai, Pengurus Besar untuk perolehan pejabat VW rantau ASEAN.

VW menghantar komponen kenderaan bernilai 136 juta euro dari ASEAN ke Wolfsburg tahun lalu, meningkat sebanyak 21%. Separuh dari jumlah keseluruhan tersebut adalah dari Thailand. Perpindahan ini akan membolehkan VW lebih dekat dengan jumlah majoriti vendor mereka dalam rantau ini. VW mempunyai operasi dalam empat negara ASEAN iaitu Thailand, Malaysia, Indonesia dan Filipina.

Esekutif VW tersebut enggan untuk memberi sebarang perkembangan terkini untuk projek akan datang seperti pembangunan kereta-eko Thai. VW merupakan antara 10 pemohon untuk skim berkenaan, dan lembaga pelaburan negara berkenaan telah pun meluluskannya sebelum skandal “dieselgate” melanda syarikat tersebut tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required