Peugeot 3008 baharu bakal menerima versi diesel

PEUGEOT_3008_1605PC_125

Mei lalu, Peugeot telah pun memperkenalkan model crossover kompak generasi kedua 3008 dan semalam pengeluar kenderaan terkemuka Perancis ini telah mengesahkan ia juga bakal menampilkan versi diesel.

Peugeot 3008 baharu versi diesel atau 3008 GT ini dijanakan oleh enjin 2.0 liter turbodiesel empat-silinder yang mampu menghamburkan output sehingga 180 hp dengan kuasa yang disalurkan ke roda menerusi transmisi automatik enam-kelajuan. Malah model ini juga menerima imej yang sedikit agresif dengan menampilkan roda bersaiz 19-inci.

Peugeot turut berkata, model ini akan didatangkan dengan lampu utama LED standard dengan indikator, bersama gril hadapan yang lebih sporty dan gril radiator krom berpetak. Bagi menampakkan kelainannya, versi diesel ini akan ditampilkan dengan bumbung dua-tona warna.

Bagi kekemasan dalamannya pula, ia didatangkan dengan material TEP/Alcantara yang boleh ditukarkan dengan kulit Nappa Mistral. Malah 3008 GT yang menerima padanan warna tembaha untuk paparan digital yang anda tidak akan temui dalam varian lain.

Semua barisan model 3008 baharu termasuk versi diesel bakal ditampilkan di Paris Motor Show yang dijadualkan berlangsung pada awal Oktober ini. Jadi nantikan perkembangan selanjutnya mengenai model ini.

Peugeot 3008 GT

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required