Bekas menteri jadi pemandu Uber?

Screen Shot 2016-06-18 at 11.55.21 AM

Pada saat kerajaan masih belum memuktamadkan lagi sebarang keputusan mengenai konflik Uber yang menjadi kemarahan para pamandu dan pengusaha teksi, Tan Sri Abdul Wahid Omar, bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri baru-baru ini dikatakan telah memilih untuk menjadi pemandu Uber.

Viral di laman media sosial Facebook, Wahid dikatakan baru saja memulakan ‘kerjaya baharunya’ itu beberapa hari lalu dan berkata sebab beliau mahu menjadi pemandu Uber adalah “untuk merasai denyut nadi rakyat”, laporan News Strait Times.

Menerusi status yang dimuat naikkan oleh Norizan Bin Sharif di Facebook, yang memaklumkan Wahid baru sahaja menjadi pemandu Uber selama tiga hari sebelum pergi menunaikan Umrah. Malah pada hari tersebut, beliau telah mendapat lapan orang penumpang.

Salah seorang lagi penumpangnya, Firdaus Fadzil, yang turut memuat naik status di Facebook, lima-bintang telah diberikan kepada Wahid kerana kecemerlangannya sebagai pemandu Uber.

Malah Wahid yang juga pernah menjawat jawatan sebagai presiden dan CEO Maybank sebelum ini dikatakan telah ‘meminjam’ Proton Perdana 2016 yang baru dilancarkan pada 14 Jun lalu untuk mengambil penumpang di sekitar Putrajaya, selain turut mempromosikan model segmen-D tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Yokohoma24 on Jun 20, 2016 at 8:29 am

    Two thumbs up for the YB. Good to see menteri trying to get closer to the citizens. And supporting local car even though it is ….
    Wonder if the P1 CEO is willing to do such a gesture.

    And 1 point for UBER!!!! 0 point for Taxisss …..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required