Polis beri amaran jangan guna lampu strob

car-strobe-light

Polis telah mengeluarkan amaran tegas terhadap pemilik kenderaan yang menggunakan lampu strob tanpa kebenaran, dan ia perlu ditanggalkan serta-merta. Kegagalan berbuat demikian boleh menyebabkan peranti tersebut akan dirampas pihak berkuasa, laporan The Star.

Menurut Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Datuk Mahamad Akhir Darus, penggunaan lampu tersebut adalah melanggar peraturan. Katanya lagi, beliau sendiri telah beberapa kali terlihat pengguna jalan raya menggunakan lampu strob ini bagi memudahkan mereka melalui kesesakan trafik dengan lebih pantas.

Beliau turut menambah, menjelang Hari Raya ini, polis menjangkakan pertambahan trafik, dan pengguna jalan raya yang menggunakan lampu strob ini boleh memburukkan lagi situasi.

Menurut Asisten Komisioner Ruslan Khalid pula, individu yang melakukan perbuatan demikian akan dikenakan saman dan lampu strob berkenaan akan dirampas serta-merta. “Jika mereka tidak mahu menanggalkan lampu tersebut serta-merta, kemungkinan besar kami akan menyita kenderaan mereka,” tegasnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required