Mazda CX-9, MX-5 RF baharu bakal tiba di M’sia hujung 2016 atau awal 2017; MX-5 menerima pilihan manual

2017-mazda-cx-9-1

Menurut sumber dari Bermaz iaitu pengedar rasmi Mazda di negara ini yang telah mengesahkan model baharu bagi Mazda CX-9 dan Mazda MX-5 RF bakal tiba di Malaysia, sama ada hujung tahun ini atau pun awal 2017.

SUV tujuh-tempat duduk CX-9 merupakan model terpenting antara keduanya, mengambil alih model generasi pertama yang telah memasuki usia sembilan tahun. Model baharu ini bakal dipadankan dengan enjin pengecas turbo, 2.5T SkyActiv-G dengan kuasa 250 hp dan tork 420 Nm yang pastinya lebih menawarkan penjimatan bahan api dan cukai jalan berbanding model lama 3.7 liter naturally-aspirated V6.

Mazda-MX-5-RF-11-e1461817741478

Bagi MX-5 RF pula, ia adalah varian bagi roadster ND baharu, dengan operasi manual bagi bumbung boleh buka secara elektrik. Dengan butang untuk membukanya, panel bumbung dan tingkap belakang boleh dibuka, biar pun kenderaan dalam kelajuan 10 km/j.

Paling penting, Bermaz mengesahkan RF juga bakal didatangkan dengan kotak gear pilihan manual enam-kelajuan (selain automatik) dengan padanan enjin 2.0 liter SkyActiv-G naturally-aspirated dengan kuasa maksimum 158 hp dan tork puncak 200 Nm.

GALERI: Mazda CX-9 baharu

GALERI: Mazda MX-5 RF

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required