VIDEO: Penampilan ringkas Honda CBR250RR 2016

Video ringkas sepanjang 15 saat bagi model Honda CBR250RR 2016 sudah mula muncul, dikongsikan oleh pengedar motosikal jenama itu di Indonesia, PT Astra Honda. Daripada khabar angin, model ini dijangka akan dilancarkan di sana pada Oktober nanti. Model yang bakal menggantikan model semasa CBR250R silinder tunggal ini menjadi sebuah model yang sangat dinanti-nantikan, terutama bagi pasaran ASEAN.

Sejak foto-foto awalnya mula beredar di internet, serta penampilan versi prototaip yang dipamerkan ketika pameran di Jepun tahun lalu, model konsep Light Weight Super Sport ketika itu mengundang minat daripada banyak pihak. Ia dilengkapi enjin berkembar selari dengan kapasiti 250cc atau 350cc, bergantung kepada pasaran di mana ia akan dijual kelak.

Tidak banyak perincian berkaitan motosikal ini yang sudah didedahkan. Yang diketahui setakat ini, ia bakal dilengkapi dengan cekera brek tunggal pada bahagian depan dan belakang, penggunaan lampu LED termasuk lampu nyalaan siang seperti yang dapat dilihat pada foto-foto yang sudah beredar (rujuk galeri).

Ia berkemungkinan dilengkapi enjin sama dari generasi sebelumnya, dengan kuasa sekitar 25 hp dan 22 Nm tork. ABS mungkin ditawaran sebagai pilihan. Model Honda CBR250R semasa yang dijual di Malaysia ialah RM21,728 hingga RM25,650 (versi Repsol).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required