Yamaha lancar Ego Avantiz 125cc, harga dari RM5,700

2016 Yamaha Avantiz Ego -31

Hong Leong Yamaha Motor Sdn Bhd (HYLM) pagi ini melancarkan model skuter automatik terbaru, Yamaha Ego Avantiz 125cc sempena pameran Yamaha Automatic World Motorshow yang berlangsung sepanjang hujung minggu ini di Berjaya Times Square.

Yamaha Ego Avantiz dikuasakan oleh enjin 125cc Single Overhead Camshaft (SOHC), sistem suntikan minyak, sejukan udara dan teknologi BlueCore. Ia disifatkan mampu memberi janaan kuasa yang padu bagi saiznya, yang menyumbang kepada pengalaman tunggangan menyeronokkan, sesuai dengan imej yang ingin ditampilkannya.

Pada bahagian meter, turut disertakan ialah isyarat ECO, bertujuan memberi petunjuk kepada penunggang berkaitan cara tunggangan semasa untuk penjimatan. Sistem kunci parkir baru juga diperkenalkan pada model ini.

Ciri-ciri menarik lain bagi model Ego Avantiz adalah seperti berikut:

  • Penggayaan agresif dengan lampu depan LED boleh laras yang lebih terang
  • Rekaan lampu brek moden
  • Palang pemegang tempat duduk pembonceng lebih ergonomik
  • Ruang simpanan berkapasiti 14 liter
  • Penggunaan brek cakera di bahagian depan

Yamaha Ego Avantiz 125cc ditawarkan pada harga RM5,700 termasuk GST, yang ketika ini masih tertakluk kepada kelulusan pihak berkuasa. Tiga warna sebagai pilihan; Aggressive Black, Speedy Blue dan Raving Red. Yamaha mensasarkan jualan bulanan 1,000 unit skuter terbaharu ini.

“Skuter ini mempunyai banyak ciri yang kami jangka akan mendapat perhatian pasaran. Ia akan mula berada di bilik pameran pengedar Yamaha seluruh negara dan di atas jalan hujung Ogos nanti,” jelas Pengarah Urusan HYLM, Datuk Jim Khor.

Bagi mereka yang ingin mendekati Yamaha Ego Avantiz 125cc hujung minggu ini boleh berbuat demikian di pameran Yamaha Automatic World Motorshow yang berlangsung bermula hari ini hingga Ahad nanti, 24 Julai 2016, di Berjaya Times Square, Kuala Lumpur.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required