MINI JCW Pro Edition diperkenalkan – model paling berkuasa, terhad 20 unit eksklusif untuk pasaran M’sia

MINI JCW Pro Edition (2)

MINI Malaysia hari ini memperkenalkan MINI JCW Pro Edition baharu. Hanya ditawarkan secara eksklusif terhad kepada 20 unit sahaja untuk pasaran Malaysia, MINI JCW Pro Edition diasaskan dari MINI 5-Pintu dan merupakan model paling laju dan berkuasa pernah dibangunkan dalam barisan tersebut.

MINI JCW Pro Edition baharu dijual dengan harga atas jalan tidak termasuk insuran RM 255,888.00 dan hadir bersama waranti perbatuan tanpa had dengan servis berjadual percuma selama empat tahun.

Bahagian luaran model edisi terhad JCW Pro Edition baharu dapat dibezakan dari model 5 pintu biasa menerusi kit aerodinamik MINI JCW Pro. Kit berkenaan terdiri daripada splitter pada bahagian hadapan, skirting sisi, bampar belakang dan spoiler belakang. Kit ini bukan sahaja berperanan sebagai menaikkan aspek astetika semata-mata, MINI mendakwa ia turut meningkatkan aspek aerodinamik kereta ini.

Model ini juga hanya hadir dengan pilihan warna badan tunggal Midnight Black Metallic. Bahagian bumbung diberikan MINI JCW Pro Roof Décoriaitu grafik petak-petak berwarna merah dan hitam. Ciri luaran lain yang turut dipadankan adalah perumah cermin sisi MINI JCW Pro Wing Mirror Caps dan MINI JCW Pro Side Scuttles (ketutup sisi) yang sepadan dengan panel tepinya.

MINI JCW Pro Edition (5)

MINI JCW Pro Edition baharu juga dilengkapi dengan rim aloi ringan MINI JCW Pro jejari bersilang berdiameter 18-inci dengan kemasan hitam. Rim berkenaan dibaluti dengan tayar run flat yang boleh bergerak sejauh 80km pada kelajuan 80km/j walaupun dalam keadaan tayar pancit.

Model edisi terhad ini masih dikuasakan dengan enjin B48 2.0 liter turbo empat silinder tetapi ditala semula dengan Kit Talaan Semula MINI JCW Pro untuk mengekstrak kuasa tambahan dari enjin. Kit berkenaan turut disertakan dengan peredam injap yang ditala semula untuk memberikan respon enjin yang lebih baik. Gabungan ini menjadikan kuasa standard 192hp asal meningkat kepada 211hp manakala tork asal 280 Nm meningkat kepada 300Nm.

MINI JCW Pro Edition baharu juga didatangkan dengan MINI JCW Pro Valve Silencer bersama kemasan paip ekzos karbon. Sistem peredam ekzos berkenaan hadir dengan dua mod iaitu “Sport” untuk bunyi penuh semasa pemanduan harian dan “Track” yang lebih kuat, untuk pemanduan dalam litar lumba. Flap ekzos berkenaan mampu menghasilkan bunyi letusan api, dioperasikan secara tanpa wayar menerusi dua klik pada butang kawalan Bluetooth 4.0.

Tiada perubahan dilakukan pada sistem transmisi, di mana kuasa dari enjin dialirkan ke roda hadapan menerusi kotak gear Sports automatik enam-kelajuan.

MINI JCW Pro Edition (1)

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif BMW Group Malaysia Han Sang Yun ketika memperkenalkan MINI baharu berkata, “John Cooper Works memang terkenal kerana tampil bergaya dan memiliki keghairahan sebenar terhadap kehidupan. MINI JCW Pro Edition mampu mengekspresikannya – sama ada ketika mengambil selekoh tajam apabila memandu ke seluruh negara atau menawarkan prestasi garang di atas litar lumba, jentera ini menyerlahkan kualiti pengendalian seperti sebuah go-kart yang cukup sinonim dengan MINI. Namun, ia juga sebuah kereta yang praktikal untuk kegunaan harian.”

“Dari litar lumba ke jalan biasa, ia dapat menerangkan tentang MINI JCW Pro Edition dengan sempurna. Kereta ini membawa bersama warisan sukan bermotor sejak zaman kegemilangannya memenangi perlumbaan Monte Carlo sehinggalah ke podium-podium Rali Paris-Dakar dengan penuh rasa bangga,” kata Han.

Aksesori MINI JCW Pro turut boleh dibeli berasingan dengan harga tidak termasuk pemasangan seperti berikut:

MINI JCW Pro Aerodynamic Kit – RM 16,283.43
MINI JCW Pro Tuning Kit with Valve Silencer System – RM 10,000.00
MINI JCW Pro Carbon Tailpipe Trim – RM 3,000.00
MINI JCW 18” Cross-Spoke Light Alloy Wheels in Jet Black – RM 14,858.00
MINI JCW Pro Roof Décor – RM 650.00
MINI JCW Pro Wing Mirror Caps – RM 690.00
MINI JCW Pro Side Scuttles – RM 690.00

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required