Perodua Bezza catat rekod 10,115 unit tempahan setakat 26 Julai, lebih kurang 1,000 unit sehari

Perodua Bezza Launch Stage

Sejak dilancarkan pada 21 Julai lalu, Perodua Bezza telah mencatatkan tempahan sebanyak 10,115 unit, setakat pagi ini, 26 Julai 2016. Iaitu lebih kurang 1,000 unit tempahan sehari bagi Bezza ini.

Malah setakat ini, sebanyak 500 unit Bezza telah diserahkan kepada pembelinya pada hari pertama pelancarannya.

Menurut Presiden & CEO Datuk Dr Aminar Rashid Salleh, “Perodua Bezza telah mula diproduksi sejak Jun lalu dan kini sudah mempunyai stok sebanyak 7,000 unit (sehingga 21 Julai). Jadi menjelang 31 Julai ini, kami menjangkakan sebanyak 9,000 unit Bezza sudah bersedia untuk dihantar ke seluruh negara.”

Bezza ditawarkan dalam tiga varian utama iaitu 1.0L Standard G, 1.3L Premium X dan 1.3L Advance. ditawarkan dengan dua pilihan enjin baharu iaitu 1.0L VVT-i (dengan ciri VVT-i, dan tambahan 1 hp dan 1 Nm berbanding enjin Axia) dan 1.3L Dual VVT-i, yang lebih maju berbanding enjin 1.3L yang ada pada Myvi.

Kami juga telah membuat liputan menyeluruh terhadap model sedan pertama yang dibangunkan Perodua ini. Malah kami juga telah memandu ujinya beberapa minggu sebelum ia dilancarkan.

Juga, jangan lupa untuk menonton video ringkas berkaitan lapan perkara menarik tentang Perodua Bezza.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required