Yamaha Y15ZR 2016 – tampil dengan warna kelabu – ungu baharu, dijual dengan harga RM8,210

Y15ZR_Brochure_F

“Supercub” Yamaha – Y15ZR – kini menerima sedikit kemaskini untuk model 2016 iaitu hadir dengan warna kelabu dengan kemasan berwarna ungu baharu. Walaupun sekadar sebuah kapchai, Y15ZR menampilkan rupa bentuk yang disadur terus dari siri superbike Yamaha YZF.

Ia dijana oleh enjin empat-lejang 150 cc empat injap, dengan sistem penyejukan cecair dan menerima suapan bahan api menerusi sistem EFI. Kuasa 15.1 hp pada takat 8,500 rpm dan tork maksima 13.8 Nm pada takat 7,000 rpm yang dihasilkan dihantar ke roda belakang menerusi kotak gear lima-kelajuan manual dan sistem rantai.

Untuk memberhentikan kapchai ini, ia dilengkapi dengan sistem brek cakera serta angkup brek silinder tunggal pada bahagian hadapan dan belakang. Tangki bahan api yang diletakkan dibawah tempat duduk mempunyai kapasiti 4.2 liter, dan tempat duduk berkenaan sendiri agak mesra pengguna dengan tinggi 670 mm.

Berat keseluruhan Yamaha Y15ZR ini ditimbang pada 115 kg, dan ia ditampung dengan sistem suspensi sepit udang teleskopik pada bahagian hadapan dan sistem monoshock pada bahagian belakang. Warna biru dan merah masih lagi boleh dipilih, manakala warna hitam pada katalog sebelum ini telah digugurkan dan digantikan dengan warna kelabu baharu yang disebutkan tadi.

Yamaha Y15ZR dijual pada harga RM8,210 termasuk GST, tetapi tanpa insuran dan cukai jalan. Ia akan berhadapan saingan sengit dari Honda RS150R yang juga baharu dilancarkan dalam pasaran dan dijual dengan harga RM8,213.94 untuk varian standard, dan RM8,374.94 untuk varian Advanced – harga yang dinyatakan adalah termasuk GST, tanpa insuran dan cukai jalan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Muhamad Nazir on Jul 17, 2017 at 3:57 am

    Saya berminat dengan color ini. Kalau on the road berapa harga nya?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required