Nombor plat PERFECT di Malaysia – apa sebenarnya?

perfect-number-plate-malaysia

Ada beberapa siri nombor plat khas yang terdapat di Malaysia, misalnya G1M, 1M4U, Patriot dan yang terbaharu, VIP. Namun ini ada satu lagi yang terkini, daripada pembaca yang terserempak dengannya dan memaklumkan kami; plat PERFECT.

Apa sebenarnya maksud, atau sempena apa siri nombor plat PERFECT ini? Ia adalah satu siri nombor plat yang diluluskan untuk meraih dana bagi Persatuan Ping Pong Malaysia (Table Tennis Association of Malaysia, TTAM). Mereka mensasarkan untuk meraih RM5 juta untuk membina rumah kelab baharu.

Tidak seperti kebanyakan nombor plat yang bermula dari 1 hingga 9999, hanya terdapat 100 nombor yang ditawarkan, bermula dari PERFECT 1 hinggga PERFECT 100. Menurut laporan Sin Chew, sejumlah RM3 juta sudah berjaya dikutip setakat Jun 2016.

Nombor plat berkenaan ditawarkan melalui kaedah bidaan, dan dilaporkan jumlah terendah adalah RM20,000, dan ia meningkat sehingga RM1 juta, mungkin pada plat PERFECT 1.

Anda mungkin tertanya-tanya, apa kaitan perkataan PERFECT dengan persatuan berkenaan? Ia sebenar adalah dari nama pertandingan tempatan yang dikenali sebagai Perfect Malaysia Open 2016, yang dinamakan sempena penaja utama acara itu, Perfect China Co Ltd, sebuah syarikat jualan langsung yang berpusat di Zhongshan oleh usahawan dari Malaysia.

Untuk membida nombor plat PERFECT, anda boleh menghubungi TTAM di talian 03-92811497.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required