SPYSHOT: Mitsubishi ASX generasi akan datang dilihat sedang diuji di Amerika Syarikat

CP4I7953

Mitsubishi ASX generasi akan datang dilihat sedang diuji di Amerika Syarikat, memberikan petanda ia akan diperkenalkan di peringkat dunia pada tahun hadapan. Reka bentuknya diinspirasikan dari model konsep XR-PHEV II yang pernah dipamerkan di Geneva Motor Show tahun lalu, yang dipertingkatkan dari model asal Concept XR-PHEV yang pernah dipertontonkan di Tokyo.

Pada bahagian hadapannya, ia tidak begitu berbeza dengan rekaan model konsep, dengan penampilan gril yang lebih menyerlah, sementara bamparnya pula juga telah dipertingkatkan dengan lebih banyak lubang bagi pengaliran udara yang lebih optimum. Manakala lampu utamanya pula dibuat oleh rakan Mtisubishi dari China, dan dijangka akan berbeza dengan beberapa pasaran lain termasuk Malaysia.

Melihat dari sisi, garisan yang lebih padu kelihatan, dengan olahan tiang-A yang bersifat konvensional dan sedikit landai melunjur ke arah cermin hadapan. Malah hampir setengah bahagian SUV ini mengalami banyak perubahan, termasuk perumah kaca yang lebih tinggi dan lebih konvensional bagi ruang kepala dan sisi pandangan yang lebih baik. Sementara bahagian belakang juga telah dirapikan.

Bagi penjana kuasanya, model konsep menampilkan enjin petrol 1.1 liter pengecas turbo yang mampu memberikan 98 hp, dipadankan dengan sistem electric plug-in, dengan tambahan kuasa sebanyak 160 hp dari pek bateri 14 kWh. Ada kemungkinan penjana kuasa ini juga akan turut digunakan bagi model produksi, di samping enjin petrol turbo dan mungkin diesel.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required