Lebuhraya Persisiran Pantai Barat dijangka siap 2019

latar-highway

Satu lagi projek lebuhraya yang sedang rancak dibina iaitu Lebuhraya Persisiran Pantai Barat dari Banting, Selangor ke Taiping, Perak dijangka siap pada tahun 2019. Menurut Pengarah Urusan West Coast Expressway Sdn Bhd (WCESB), Datuk Neoh Soon Hiong, lebuhraya sepanjang 233 kilometer yang menelan kos pembinaan sebanyak RM6 bilion ini sudah pun 23% siap.

Katanya, walau pun pada awal pembinaannya projek yang dimulakan pada tahun 2014 mengalami sedikit masalah, namun buat masa ini ia berjalan seperti yang dirancang, laporan Berita Harian.

“Ia membabitkan 11 fasa pembangunan dan kini sedang memasuki fasa kelima membabitkan kawasan di Selangor. Manakala fasa ke-lapan dan 11 di Perak. Apabila pakej yang dibina secara berperingkat ini siap sepenuhnya, kita akan mula buka untuk kutipan tol,” katanya kepada pihak media.

Lebuhraya Pesisiran Pantai Barat bakal menghubungkan bandar seperti Banting, Shah Alam, Kuala Selangor, Tanjung Karang, Sabak Bernam dengan Teluk Intan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required