Renault Fluence Formula Edition di pasaran – RM127k

Renault Fluence Formula Edition 1

TC Euro Cars selaku pengedar rasmi Renault di Malaysia baru sahaja memperkenalkan model edisi terhad bagi Fluence sedan. Dikenali sebagai Renault Fluence Formula Edition, varian ini adalah sempena dengan kembalinya pasukan Renault di dalam sukan permotoran berprestij iaitu Malaysia Grand Prix 2016 yang bakal berlangsung pada 2 Oktober ini.

Formula Edition dijual pada harga atas jalan RM126,688 tanpa insurans, iaitu RM6,800 lebih mahal berbanding Fluence biasa dalam spesifikasi tertinggi Dynamic. Bagi model edisi terhad ini, ia didatangkan dengan bodykit, pengesan undur (Flunce hanya memiliki kamera undur) dan jaluran French tricolore, sementara di dalamnya, tambahan kekemasan hitam berkilat dan kulit upholstery berwarna maroon/merah manggis.

Ia turut masih mengekalkan rim aloi dua-tona 17-inci, tetapi dengan sedikit sentuhan hitam berkilat. Selain itu, kit sedia ada masih dikekalkan termasuk kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, kawalan kelajuan dan sistem infotainmen R-Link dengan skrin sesentuh tujuh-inci, USB dan Bluetooth, penghawa dingin automatik, corong penghawa udara belakang, enam beg udara dan kawalan kestabilan.

Di bawah hudnya, Formula Edition ini masih menggunakan penjana kuasa yang sama dengan Fluence iaitu 2.0 liter empat-silinder, yang diadaptasikan dari Nissan Sylphy sebelum ini, mampu menghasilkan kuasa sehingga 143 hp pada 6,000 rpm dan tork 195 Nm pada 3,700 rpm. Ia dipadankan dengan X-Tronic CVT, yang membolehkan Fluence dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 10.1 saat sebelum mencecah kelajuan maksimum pada 195 km/j. Penggunaan bahan apinya pula dianggar sekitar 7.7 liter bagi setiap 100 km (13.0 km/l).

Boleh didapati dengan pilihan warna Hitam Metalik atau Putih Mutiara, Fluence Formula Edition ini turut didatangkan dengan waranti pengeluar selama lima-tahun tanpa had perbatuan, berserta pakej servis percuma lima tahun, seperti Fluence standard.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required