Laluan KTM Butterworth-Kamunting dilanjutkan ke Taiping dan Padang Rengas bermula 1 September ini

ktm-intercity-antarabandar-train

Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTM) akan melanjutkan laluan Butterworth-Kamunting sedia ada untuk turut merangkumi stesen di Taiping serta Padang Rengas, bermula 1 September ini, seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

Pengguna dari Padang Rengas yang ingin menuju Butterworth perlu melalui stesen Bukit Mertajam yang kini akan bertindak selaku stesen pertukaran. Hal yang sama perlu dilakukan oleh pengguna dari Padang Besar dengan destinasi tujuan Padang Rengas.

Stesen Padang Rengas akan beroperasi dari 5.22 pagi hingga 10.54 malam, stesen Taiping dari 5.35 pagi hingga 11.07 malam, stesen Kamunting pula dari 5.39 pagi hingga 11.11 malam manakala stesen Bukit Mertajam beroperasi dari 5.42 pagi hingga 10.42 malam.

KTM Promo Padang Rengas

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required