Naik taraf laluan sehala di PJ dijangka siap lebih awal

petaling-jaya-one-way-loop

Timbalan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Johari Anuar memaklumkan kerja-kerja naik taraf laluan sehala (One-Way Loop system, OWL) di Petaling Jaya akan siap lebih awal daripada tarikh akhir yang diumumkan sebelum ini. Terdahulu, kerja-kerja berkenaan disasarkan akan disiapkan pada 31 Ogos ini.

Memetik laporan The Sun, beliau menjelaskan, setakat ini hampir 98% naik taraf itu sudah disiapkan dan baki 2% lagi adalah melibatkan kerja-kerja permukaan semula jalan di sebahagian kecil laluan yang terlibat.

“Bagaimanapun, kerja-kerja di Jalan Yong Shook Lin mungkin akan sedikit tertangguh disebabkan beberapa aktiviti yang akan diadakan di sekitarnya, seperti PJ Fair 2016 yang akan berlangsung hujung minggu ini serta GP Run anjuran kerajaan negeri,” ulasnya.

Sebaik sahaja kerja-kerja itu selesai nanti, MBPJ akan menjalankan audit terhadap keselamatan jalan raya dan kesesakan lalu lintas dilaluan berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required