Volvo buka bilik pameran baharu di Menara MBMR, KL

Volvo MBMR Showroom 01

Volvo Car Malaysia bersama Federal Auto Holdings Berhad hari ini membuka bilik pameran baharu di Menara MBMR, Kuala Lumpur. Ia menggantikan bilik pameran lama di premis di lokasi sama sejak ia mula beroperasi pada 1971, yang terletak di tepi Lebuhraya Persekutuan, dan kini dikenali sebagai Jalan Syed Putra.

Bilik pameran berkenaan itu dirombak sepenuhnya, dan menjadi premis pertama jenama itu di Malaysia yang menerapkan konsep Volvo Retail Experience (VRE), satu lembaran baharu bagi pengeluar kenderaan dari Sweden ini dalam memperkukuhkan kedudukannya sebagai sebuah jenama mewah di sini.

Dengan keluasan 16,685 kaki persegi, ia menelan belanja sebanyak RM10 juta untuk direalisasikan. Bilik pameran ini juga akan menerapkan tahap perkhidmatan dengan standard global – ia memberikan pelanggan sebuah pengalaman yang sama sekali berbeza, termasuk dari segi khidmat lepas jualannya.

“Bilik pameran baharu ini menampilkan rekaan dari sentuhan Scandinavia yang khusus. 40% daripada ruangnya mencerminkan ruang tamu, bertujuan membuatkan pelanggan sentiasa selesa ketika berurusan dengan kami,” ujar Pengerusi Federal Auto Holdings Berhad, Aqil Ahmad Azizuddin.

Pengarah Urusan Volvo Cars Malaysia, Lennart Stegland menyatakan, ini merupakan langkah awal jenama itu untuk merapatkan jurang dengan pesaing lain. “Memandangkan kami dalam usaha untuk memperkenalkan lebih banyak produk-produk mewah dan selamat, kami komited untuk meningkatkan juga pengalaman pelanggan tidak hanya kepada produk tetapi bermula dari pertama kali mereka melangkah ke bilik pameran seperti ini,” ujarnya.

Bilik pameran baharu di Menara MBMR ini dibuka dari 9 pagi hingga 7 malam, Isnin hingga Sabtu. Pada hari Ahad, ia dibuka dari 9.30 pagi hingga 5 petang. Sebarang pertanyaan boleh diajukan ke talian 03-22601411.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required