Shell sumbang RM735k kepada 6 pertubuhan amal

The Shell family with children of Persatuan Dyslexia Malaysia at the cheque presentation event

Menerusi kempen amal ‘Balik Kampung’ yang dianjurkan pada Hari Raya Aidilfitri lalu, Shell Malaysia berjaya mengumpulkan sebanyak RM735,000 bagi kanak-kanak kurang bernasib baik. Kempen yang telah dianjurkan untuk dua tahun berturut-turut, juga menerima sumbangan tambahan daripada peruncit. Menerusi kempen ini, Shell menyumbang 1 sen (RM0.01) untuk setiap liter minyak yang dibeli di stesen-stesennya di seluruh negara, dari 1 hingga 3 Julai 2016.

Dana yang dikumpul menerusi sokongan daripada pelanggan, pengedar dan peruncit Shell dari kempen ini akan disalurkan kepada enam pertubuhan amal yang terpilih. Dua pertubuhan yang menerima sumbangan dari kempen ini memberi tumpuan kepada kanak-kanak kurang bernasib baik dan mereka bercadang untuk menggunakan dana ini untuk program pembangunan seperti kem kepimpinan, kelas komputer dan kelas memasak.

Empat lagi pertubuhan akan memberi tumpuan untuk membantu kanak-kanak yang mengalami masalah pembelajaran dan menggunakan dana masing-masing untuk menyokong program yang menambah baik kemahiran komunikasi dan stimulasi deria seperti terapi muzik, kelas seni lukis, dan juga latihan kemahiran deria dan motor.

Menurut Datuk Azman Ismail, Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn. Bhd. Dan Shell Timur Sdn. Bhd., “Pada tahun ini Shell merayakan ulang tahun yang ke-125 di Malaysia dan kami mahu melakukan sesuatu yang istimewa untuk memperingati ulang tahun ini. Kami ingin menyumbang kembali dan mendorong masyarakat ke arah masa depan yang lebih baik, dan satu daripada golongan yang memerlukan perhatian segera adalah kanak-kanak dengan keperluan khas.”

Kempen amal Shell pada tahun lepas telah menyumbang kepada kejayaan salah seorang daripada penerima sumbangan. Kisah beliau telah menjadi sumber inspirasi kepada orang ramai. Dana daripada Shell telah membolehkan Zulkifli Mohammad, seorang murid kurang upaya di salah sebuah rumah kebajikan, mengikuti latihan renang yang akhirnya melayakkan kanak-kanak itu terpilih untuk mewakili negerinya ke SUKOM 2016 baru-baru ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required