Lexus LC GT500 bakal bersaing dalam Super GT 2017

001b-e1472440090720_BM
Lexus telah mendedahkan pengganti untuk jentera RC F yang digunakan sebelum ini dalam perlumbaan Super GT Jepun – LC 500 GT500 – untuk musim 2017 akan datang.

Jentera LC 500 untuk kategori GT500 ini dikuasakan dengan enjin 2.0 liter suntikan bahan api terus dengan bantuan pengecas turbo berbanding model produksi sebenar untuk jalan raya yang menggunakan enjin V8 5.0 liter NA berkuasa 467 hp.

Seiring dengan itu, jentera baharu ini turut dilengkapi dengan kit aerodinamik menampilkan kesemua ruang roda dilebarkan (fender flare), splitter hadapan, skirt sisi, diffuser belakang serta sayap belakang bersaiz besar.LC 500 GT500 ini akan melakukan penampilan sulungnya pada sesi ujian September ini, untuk persediaan menjelang perlumbaan sebenar tahun hadapan.

Super GT merupakan perlumbaan Grand Touring di Jepun yang spesifikasi jenteranya hampir menyamai jentera-jentera yang bertanding pada kejuaraan German Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM) di Jerman. Perlumbaan musim ini masih berbaki lagi empat pusingan dimana empat pasukan Lexus berada di tempat kedua hingga kelima manakala pasukan Nismo kini mendahului carta pungutan mata.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required