Penutupan sementara lorong keluar kenderaan berat di Plaza Tol Gambang selama 2 hari mulai 6 Sept ini

Karak-highway-01-850x490

ANIH Berhad, pemegang konsesi bagi komponen Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT 1) telah mengumumkan penutupan sementara di Plaza Tol Gambang yang melibatkan Lorong K01 selama dua hari mulai 6 September 2016. Ia bermula dari 8 pagi bagi memberi laluan pada kerja-kerja pembaikan jalan di lorong berkenaan.

Lorong K01 merujuk kepada laluan untuk kenderaan berat yang ingin keluar dari lebuhraya ke arah Gambang, Pahang. Sepanjang tempoh kerja dijalankan, lorong berkenaan akan ditutup sementara kepada semua kenderaan berat. Lorong laluan lain pula tidak terlibat sepanjang kerja dijalankan.

Sehubungan itu, pengguna lebuh raya, terutamanya pemandu kenderaan berat diminta mematuhi arahan petugas trafik di Plaza Tol Gambang demi kelancaran trafik dan keselamatan pengguna lain. Pengguna lalulintas juga dinasihatkan untuk memperlahankan kenderaan ketika menghampiri kawasan plaza tol bagi mengelakkan sebarang insiden yang tidak diingini.

Sila rujuk lampiran info grafik di bawah untuk maklumat lanjut mengenai penutupan Lorong K01 dan pergerakan trafik di Plaza Tol Gambang.

Untuk sebarang maklumat, sila ikuti medium komunikasi seperti Facebook Lebuhraya Pantai Timur dan laman Twitter @LPTTrafik bagi mengetahui status dan keadaan terkini serta isu-isu lain di sepanjang jajaran lebuh raya di bawah kendalian ANIH Berhad. Mesej turut di paparkan menerusi papan tanda elektronik (VMS) di sepanjang lebuh raya bagi membolehkan pengguna membuat persediaan awal.

Screen Shot 2016-08-29 at 4.56.45 PM

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required