SPYSHOT: Mercedes-Benz SLC di bilik pameran

IMG_4551

Nampak gayanya tidak lama lagi Mercedes-Benz Malaysia bakal melancarkan roadster dua-tempat duduk, Mercedes-Benz SLC, seperti mana foto yang dikirimkan oleh pembaca, yang dirakamkan di bilik pameran Glenmarie. Facelift bagi R172 SLK ini, yang diberi nama gelaran baharu selepas Mercedes menstrukturkan semula barisannya pada tahun 2014 – yang kelihatan di sini adalah daripada kerangka bagi kedua-dua standard dan AMG Line (dengan Night Package).

Daripada apa yang boleh kita lihat, kedua-dua kereta ini turut dilengkapi dengan lampu utama LED pintar dengan roda bersaiz 18-inci – pelbagai-jejari AMG bagi varian AMG Line, lima jejari-berkembar (yang turut didatangkan dengan pakej sport termasuk suspensi sport) bagi model standard. Turut dilengkapi dengan bumbung berkaca panoramik Magic Sky Control dan Airguide wind deflector bagi SLC 300.

Kereta AMG berwarna merah dengan lencana SLC 300 ini, dijanakan oleh enjin 2.0 pengcas turbo yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 245 hp pada 5,500 rpm dan tork 370 Nm antara 1,300 hingga 4,000 rpm. Tidak diketahui model mana satukah sebagai standard, tetapi mungkin juga SLC 200 – yang berkongsi enjin yang sama sepet=rti SLC 300, tetapi ditala dengan kuasa 180 hp dan 300 Nm. Kedua-dua enjin juga dipadankan dengan transmisi 9G-Tronic automatik sembilan-kelajuan.

Perubahan pada pre-facelift SLK ini termasuk lampu utama yang diolah bentuknya, bahagian bampar hadapan dan belakang dengan profil baharu serta grafik lampu belakang yang direka semula. Sementara di bahagian dalamnya, menerima sistem infotainmen terkini termasuk pilihan COMAND Online dan paparan lebih besar iaitu bersaiz tujuh-inci, berbanding 5.8-inci pada model sebelumnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required