Toyota Crown, Land Cruiser edisi khas dilancarkan di Jepun sempena ulang tahun ke-70 tahun Toyota Store

crown-athlete-70th-1_BM

Toyota telah melancarkan beberapa model edisi istimewa di Jepun untuk meraikan ulangtahun ke-70 Toyota Store iaitu outlet pengedar sah Toyota pertama dibuka di Tokyo pada tahun 1946. Model-model yang diberi sentuhan edisi khas berkenaan adalah dari varian Crown Athlete dan Majesta serta Land Cruiser J200 dan Land Cruiser Prado.

Toyota Crown Athlete Japan-Frontier (atau J-Frontier) ulangtahun ke-70 ini dilengkapi dengan roda stereng kayu maple dua lapis istimewa dan digilap sehingga berkilat oleh tukang yang mahir. Ia juga menerima upholsteri balutan kulit sued-ultra pada bahagian dalaman.

Untuk Majesta edisi istimewa ini pula, ia turut dilengkapi dengan roda stereng kayu maple yang sama dan menerima bahagian dalaman dengan balutan upholsteri kulit Nappa premium.

Kedua-dua sedan edisi istimewa ini hadir dengan versi pacuan dua roda dan pacuan empat roda serta dilengkapi dengan pakej keselamatan sokongan untuk mengelakkan pelanggaran Toyota Safety Sense P sebagai ciri standard dimana antara ciri yang terkandung dalam pakej berkenaan adalah radar gelombang-milimeter dan kamera monokular.

Untuk model Land Cruiser Global-Frontier (G-Frontier) pula, ia dilengkapi dengan material dan kemasan yang lebih mewah, yang didakwa Toyota spesifikasinya setaraf dengan model untuk pasaran luar negara. Land Cruiser J200 menerima upholsteri kulit Nappa premium, manakala Prado pula dilengkapi dengan tempat duduk balutan kulit Redwood dengan jahitan Rusia, sama seperti versi pasaran eksport ke Timur Tengah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required